Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:00 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Problemer med computeren

Hej.
Jeg har købt en ny computer for 2 mdr. siden og der har været problemer lige siden.
Når jeg søger på nettet går der 3-5 min. så låser den, så må jeg ned i outlook express så den tilslutter og så kan jeg søge videre og sådan bliver den ved. Hvad kan det skyldes.

Et andet problem er når jeg højre klikker på denne computer og går ind i egenskaber og så yde evne, svinger den mellem 50 og 82%. Jeg har fået at vide at den helst skal ligge over 90%, hvad kan det være.
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:04 #1
kører du med modem ?

Hald
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:06 #2
i så faldet, lyder det som flowstop. Men vil godt lige være sikker, inden at jeg begynder at give dig alle mulige init.strenge....
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:08 #3
ja, jeg er på bredbånd
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:13 #4
er du der hald, der lyder som om du har tjek på det
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:15 #5
Yes, jeg er her.  Har du kotrolleret at de forskellige protekoller er der - I så faldet kan du jo evt. prøve at give din computer flg. ip-adr:
192.168.1.2 og undernetmaske/subnet mask : 255.255.255.0.
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:16 #6
der skal ikke stå der lyder men det
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:16 #7
Hvilket OS bruger du ?
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:18 #8
jeg er ikke helt skrap inden for computer, så hvad er os
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:20 #9
Når der er flwstop er det så ikke forbindelsen
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:22 #10
Nej,...eller jo - det kan det også være, men jeg tvivler stærkt på, at det er selve din forbindelse som den er gal med. Derimod tror jeg at det har noget at gøre med din opsætning eller "dårlige" filer....

OS = Operativ Sysytem ;o)

Hald
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:27 #11
Jeg kører med windows 98.2. Jeg har haft en herude og kigge på opsætningen men han mener at den er ok. Jeg har prøvet alt mulig men ingenting virker på det, så jeg er ved at tro at det er computeren det er galt med
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:31 #12
hvilken browser kører du med - Internet Explorer 6.0 ?

Uanset hvad synes jeg at du skal prøve at slette dine "Temporary Internet files", da det godt kan være dem, som laver sjov og ballade...

Dette gøres:

Fuktioner, Internetinstillinger, Slet filer...
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:35 #13
har lige fundet ud af, at det måske ikke er helt nok, at slette dem via din browser, har lige fundet en side, der beskriver dit problem (måske)...

Den kommer her:

Fix IE 6 Slowdowns and Hangs

If Internet Explorer (IE) 6 is slowing to a crawl and/or hanging and starts to use 100 percent of CPU time it may well be a corruption of the "Temporary Internet Files folder". In particular, trying to delete Temporary Internet files via Tools, Internet Options or other privacy software seems to trigger this behavior. Also, attempts to view files in the Temporary Internet Files folder may show the folder as already empty when it is not. This behavior occurs because the Temporary Internet files database is corrupt.

The Temporary Internet files aren't really files but entries in %systemdrive%\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat. Deleting that file solves the problem. This same problem has occured for NT users and the fix works for XP.

1. Open a command prompt window on the desktop (Start/Run/command).

2. Exit IE and Windows Explorer (iexplore.exe and explorer.exe, respectively, in Task Manager, i.e - Ctrl-Alt-Del/Task Manager/Processes/End Process for each).

3. Use the following command exactly from your command prompt window to delete the corrupt file:

C:\>del "%systemdrive%\Documents and Settings\%username%\Local
Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat"

4. Restart Windows Explorer with Task Manager (Ctrl-Alt-Del/Task Manager/Applications/New Task/Browse/C:\Windows\explorer.exe[or your path]) or Shutdown/Restart the computer from Task Manager.

IE should now work properly.

....Hvis det ikke løser det, må du jo lige skrive ;o)

- du kan finde siden her:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=806)

Hald ;o)
Avatar billede zzup Nybegynder
01. maj 2002 - 11:36 #14
Du kunne jo prøve at format din computer og installere windows for ny, da der kan være nogle filer der laver rav i den :o]
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:37 #15
ja det er 6.0.
Jeg har nu slettet filerne
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:38 #16
den er blevet formateret om 2 gange
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:41 #17
Hmmm...... laver den samme problem med IE 5.0 (eller den brower der følger med 98 se) ?
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:44 #18
det er lige meget hvad jeg gør eller prøver så bliver den bare ved
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:45 #19
Jeg har opdateret alle windows programmer
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:51 #20
...fik du prøvet det andet (svar kl.11:35 )?

Lyder godt nok underligt, at den bliver ved - selv efter en formatering. Har du brugt den samme win-cd til begge formateringer ?

Men for lige at være fuldstændig sikker - Din browser fryser efter en ca. 5 minuters tid på nettet, og det er KUN din browser der har det problem ?
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 11:55 #21
altså efter ca. 5 min. låser den så må jeg ind i outlook express så den tilslutter eller jeg må vente i ca 2 min så slår den selv til igen.
Jeg har prøvet det 11.35 det hjalp heller ikke
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 11:56 #22
kan du ikke lige prøve at gå ind i "netværk" i "kontrolpanel" og se hvilke protekoller, der er hak i.....
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:03 #23
jeg er ikke helt med, jeg er inde i netværk der er 3 faner - konfiguration- indentifikation og adgangskontrol
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:05 #24
konfiguration,....der er skulle der gerne være en list, der hedder noget alá "følgende netværkskomponenter er installeret:"
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:08 #25
det er der ikke
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:09 #26
jo der er, jeg var den forkerte sted
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:13 #27
heller ikke på et af de andre faneblade ? (kører selv med XP, så jeg kan ikke helt huske hvilket faneblad det er)

Du kunne jo også gøre det, at du downloadede en anden browser, for at se om det ville løse problemet. Gør det det, tjaa.... så ved vi i hvert faldet med sikkerhed, hvor problemet ligger - hos IE.

Hvis du er frisk, kan du hente Opera her:
http://www.opera.com/download/

hald ;o)
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:13 #28
ok,....hvad er der så hak i ?
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:16 #29
der er ingen steder at sætte hak i, der står bare hvad der er installeret
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:16 #30
ok, hvad er der så installeret ?
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:18 #31
der står choose download location, hvad skal jeg vælge
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:20 #32
tag en af dem fra Norge...
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:23 #33
der står 10- 12 forskellige ting bla.
poet adapter
opkalds kort
pci fast ethernet protokol opkaldskort
ipx/spx kompatibel protokol opkaldskort og nogle flere
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:26 #34
er det en IBM/Compaq eller lignende computer...?

Som udgangspunkt skal der være TCP/IP, Klientprogram til Microsoft Netværk, opkaldskort....
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:27 #35
det er en amd athlon 1700
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:30 #36
der er TCI/ip
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:32 #37
fint,....geninstaller tcp/ip + "klientprogram til ms netværk" !
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:33 #38
Husk, at du skal angive dit cdrom-drev som "kilde", når den vil kopiere filerne....
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:33 #39
det har jeg gjort en gang det hjalp heller ikke
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:38 #40
plat,...fik du downloaded Opera ?
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:39 #41
Kan du ikke lige skrive, hvad du har sidende (af hardware) i computeren....
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:39 #42
nej ikke endnu. Jeg bliver nød til at løbe, skal på arbejde.
Foreløbig tak for hjælpen
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:40 #43
kan man få fat i dig senere
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:40 #44
Bliver desværre lige nød til at løbe, for en kort stund....
Avatar billede hald. Nybegynder
01. maj 2002 - 12:41 #45
Selvfølgelig kan du det.... Skal bare lige til trænning ;o)
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:43 #46
oki, snakkes
Avatar billede jepi Nybegynder
01. maj 2002 - 12:44 #47
skal det være java eller non java