Avatar billede dammeren Nybegynder
01. maj 2002 - 09:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spærring af E-mail adresser i Lotus Notes 4.6.5a

Hvordan blokerer man for uønsket e-mails til en bruger?
Hvordan blokerer man for uønsket e-mails generelt?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
01. maj 2002 - 09:58 #1
Jeg formoder du mener, at du ønsker at blokere for indkommen mail fra en bruger uden for dit domaine?!

Har en engelsk version af svaret:
The NOTES.INI variable (SMTPMTA_DENIED_DOMAINS) allows you to enter the PATHNAME of an ASCII file containing domains that your organization wants to prevent from sending mail. For example:
SMTPMTA_DENIED_DOMAINS=C:\Notes\[filename]
where the domain list file contains:
hotmail.com
iname.com
No messages will be accepted from the above named domains.

Note You must enter the last entry in the Denied Domain List twice so that there is a duplicate entry. If there is only one Domain that you want to deny access to your SMTP/MIME MTA, then place the name in the Denied Domain List file twice.
The server must be rebooted for new entries to take effect.
Avatar billede dammeren Nybegynder
01. maj 2002 - 10:43 #2
Hej Cdelicht

Tak for dit svar.

Ja, det jeg mener at hvis f.eks. at hvis en ude i verden med e-mail adressen junkie@mailme.dk bliver ved med at sende uønsket e-mails til en bruger i mit firma, så ønsker jeg at blokere for vedkommendes e-mail-adresse, så han/hun ikke kan sende mails til brugeren mere.

Kan det lade sig gøre at spærre for f.eks. junkie@mailme.dk på brugerniveau?

Til din vedlagte løsning, ville jeg være meget taknemmlig, hvis du gider at skrive helt nøjagtigt, hvad det er som jeg skal skrive i Notes.ini for at blokere for Junkie@mailme.dk :o)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
01. maj 2002 - 11:03 #3
På brugerniveau: I Notes R4: ?? I Notes R5: opsæt en regel i mailbox'en.
Skriv i Notes.ini:
SMTPMTA_DENIED_DOMAINS=C:\Notes\denieddomain.txt

Skriv i C:\Notes\denieddomain.txt
mailme.dk

Dette blokere for hele domainet mailme.dk. Jeg tror ikke du kan blokere enkelte brugere i R4, men du kan i R5.
Avatar billede dammeren Nybegynder
01. maj 2002 - 11:07 #4
Cool...det virker!!

Mange tak for hjælpen!!!!