Avatar billede thecodeman Nybegynder
30. april 2002 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Flytning af PC med Silverado CPU køler

Jeg har en computer med en NoiseControl Silverado 50 køler monteret.

Jeg skal have flyttet den, og NoiseControl anbefaler at tage køleren af. Men hvad så med den kølepasta der sidder på?
Tører den ikke ud og skader CPUen når jeg sætter køleren på igen?

Hvis jeg skal fjerne den gamle pasta, er der så en skånsom måde at gøre det på?
Avatar billede panch Nybegynder
30. april 2002 - 22:45 #1
Afhængigt af, hvorledes du flytter den og hvor nænsom du er så behøver du ikke tage køleren af. Men hvis du vælger at tage køleren af tager du bare noget køkkenrul og tørrer kølepastaen af, så der ikke er noget tilbage. Når du gensætter køleren påfører du bare et nyt lag kølepasta.
Mvh
panch
Avatar billede mcfrede Nybegynder
01. maj 2002 - 08:35 #2
Når jeg fjerner kølepasta gør jeg det med en vatpind med ronsonol (benzin) på. Køkkensprit eller isopropyl-alkohol kan også gøre tricket.
Til sidst tørrer jeg eventuelt af med en stof-klud!
Hvis du fjerner køleren bør du helt klart fjerne gammel kølepasta.
Skal du blot flytte den rundt i huset ville jeg ikke fjerne køleren, men hvis du skal ud at køre ville jeg overveje det. En anden mulighed villle være at lægge kabinettet på siden i bilen, så køleren "står" på bundkortet, og ikke trækker i det!
Avatar billede -123- Nybegynder
01. maj 2002 - 09:31 #3
gør stort det sammen som mcfrede men gør det lige efter du har slukket din pc!

// CDK
Avatar billede Dribble Nybegynder
01. maj 2002 - 11:17 #4
LOL -123-

det er en selvfølge.....du tror da vel ikke han vil fjerne køleren imens den snurre rundt, og putter Benzin på chippen imens der er strøm til.

BTW....du skulle vel aldrig gå under nickname Noller ????
Avatar billede thecodeman Nybegynder
02. maj 2002 - 20:56 #5
Tak for svarene, i får 15 point hver!
Avatar billede thecodeman Nybegynder
02. maj 2002 - 20:57 #6
Tak for svarene, i får 15 point hver!