Avatar billede halvsku Nybegynder
30. april 2002 - 21:53 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

NewBie vil lære at lave hjemmesider :o)

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at lære at lave nogle flotte hjemmesider, men hvilket programmerings sprog vil I så anbefale jeg skal lære?
Jeg har lært noget HTML og CSS, men udover det.

Hilsen Mig :o)
Avatar billede wanix Praktikant
30. april 2002 - 21:55 #1
PHP...
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 21:56 #2
Flash
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 21:56 #3
Flot=PHP???
Avatar billede hono Nybegynder
30. april 2002 - 21:58 #4
Hvis du med flot mener designet, kan det anbefales at du lærer at bruge et billedbehandlingsprogram som Adobe Photoshop eller Paint Shop Pro. Der er stort set ingen grænser hvad du kan lave, hvis du er god til at bruge et af disse programmer. Mener du derimod en side med masser af rollovers, og andre effekter, bør du lære Javascript. Endeligt bør du, hvis du ønsker at lave store, brugervenlige sites som eksperten, lære et server side scripting sprog som ASP eller PHP.

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
30. april 2002 - 21:59 #5
...ja, og som scholze siger Flash. Det kan både komme i kategori med Javascript, og billedbehandlingsprogrammerne, hvad muligheder angår.

Hono
Avatar billede halvsku Nybegynder
30. april 2002 - 22:05 #6
Aha - Er Flash et program, eller hvordan?
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
30. april 2002 - 22:11 #7
Personlig lærte jeg om HTML og CSS m.m hos:
http://www.html.dk
Deres tutorials er godt nok lidt babysproget, men hva fanden det gør jo ikke noget vel ? :)
Avatar billede halvsku Nybegynder
30. april 2002 - 22:13 #8
Jdr_Lundgren: Jeg har læst deres tutorials ;-)
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
30. april 2002 - 22:15 #9
Hvis du så er lidt mere hardcore (og kan engelsk) vil jeg varmt anbefale:
http://www.w3schools.com/
De er kongerne, når det gælder validering af HP o.lign.
Avatar billede hono Nybegynder
30. april 2002 - 22:16 #10
halvsku >> Her en masse om hvad flash er: http://www.altomflash.dk/?page=guidekap&afsnit=1.1

og ellers bare www.altomflash.dk for generelle informationer om flash, tutorials mv.

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
30. april 2002 - 22:19 #11
....og her lidt at bladre igennem hvis du vil se eksempler på brug af flash: http://www.altomflash.dk/?page=os&cat=Fryd%20for%20Ojet

Du er sikkert også kommer til sider, hvor der står "loading" og et link der hedder "skip intro". Disse introfilm er som oftest lavet med flash.

Hono
Avatar billede halvsku Nybegynder
30. april 2002 - 22:58 #12
Tak for hjælpen =)