Avatar billede frits Nybegynder
05. juli 2000 - 21:38 Der er 7 kommentarer

Læsning af vedhæftede filer

Hvordan kan det være at jeg med Outlook Express ikke kan åbne alle vedhæftede filer sendt fra Outlook 98/2000
Avatar billede firefox Nybegynder
05. juli 2000 - 22:13 #1
Hvilken udgave af Outlook Express er det?? 4 eller 5?
Avatar billede frits Nybegynder
06. juli 2000 - 21:13 #2
Det er Outlook Express 5.0
Avatar billede firefox Nybegynder
06. juli 2000 - 22:36 #3
Hmmm... Er det dig selv der har Outlook 98/2000 installeret?
Avatar billede codpiece Nybegynder
07. juli 2000 - 16:29 #4
Hvilke filtyper kan du ikke åbne? Det kunne jo være at maskinen med OE ikke ved, hvordan filerne skal åbnes?

// Codpiece
Avatar billede frits Nybegynder
07. juli 2000 - 21:56 #5
På arbejde bruger jeg OUTLOOK 2000 og  når jeg sender/vidresender et brev med en vedhæftet fil fra arbejde hjem til mig selv, (OE 5) kan jeg se på brevet, at der er/har været en fil, men jeg modtager ingen ting. Det gælder alle slags filer. Fra mig selv til arbejde er der ingen problemer - der kan jeg læse alt.
Avatar billede firefox Nybegynder
07. juli 2000 - 21:59 #6
Det kunne jo skyldes, at Outlook 98/2000 bruger en anden form for encoding, end Outlook Express kan decode.
Prøv evt. at sende et .jpg billede fra Outlook 98/2000 til Outlook Express, og se om du kan åbne det. Hvis ikke så benytter Outlook 98/2000 en anden form for encoding. Og så er der kun en vej: installér Outlook 98/2000 :-)
Avatar billede codpiece Nybegynder
24. juli 2000 - 01:43 #7
Et vildt gæt - du har vel ikke installeret den seneste \"sikkerhedsopdatering\" fra M$? Hvis du har, så er der stor sandsynlighed for at det er det, der er galt.

Det forhindrer at man kan åbne en lang række filtyper, bl.a. .exe .com og .mdb, men endnu værre, at man end ikke kan videresende disse attachments til en anden konto.

En løsning er at omdøbe filerne midlertidigt til f.eks. database.mdb.slet-denne-del

Hvis du har installeret opdateringen, kan du fjerne den igen ved at følge opskriften på denne side: http://www.woodyswatch.com/office/archtemplate.asp?v5-n27 - kig efter punkt 6 - THE UNDOCUMENTED EXIT STRATEGY

Hvis du *ikke* har installeret den, så hold fingrene væk fra den - den smadrer mere end den reparerer, læs evt mere på linken ovenfor.

// Codpiece