Avatar billede hbuus Nybegynder
30. april 2002 - 19:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Web-server kan ikke ses udefra

Vi har en Windows NT 4.0, med Exchange og Proxy installeret.
Efter et nedbrud i backupen var der opstået en del problemer med rettighederne, således at vi ikke kunne se web-serverens startside på "indersiden" af nettet (det lokale net). Vores hjemmeside og Web Access til Exchange kunne godt ses fra omverdenen. Dvs. vi kunne få besøg på vores hjemmeside.
Efter en geninstallation af Proxyen og opsætning af rettigheder kan serveren (vores hjemmeside) og Exchange anvendes via det lokale net, men nu kan serveren ikke ses fra omverdenen. Dvs. ingen kan besøge vores hjemmeside.
Det er sikkert noget med rettigheder mv. Men efter flere dages søgen håber vi, at der er et par hints at hente hos eksperterne.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 20:04 #1
Kig på IUSR brugeren. Tillad annonym adgang.
Avatar billede hbuus Nybegynder
30. april 2002 - 20:10 #2
Jeg tjekker lige om Tillad anonym adgang er aktiveret.
Avatar billede hbuus Nybegynder
30. april 2002 - 20:24 #3
Hej Schulze
For at være på den sikre side, hvor skal jeg tillade IUSR brugeren anonym adgang?
Avatar billede hbuus Nybegynder
30. april 2002 - 20:26 #4
Under Default Web Site - Properties - Directory Security er Anonymous Access enable
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 20:32 #5
find mappen c:\inetpub\wwwroot\ højreklik og tjek egenskaberne. Det er her IUSR skal være.
Avatar billede hbuus Nybegynder
30. april 2002 - 20:35 #6
De eneste Properties jeg har her (Faneblade) er General, Web Sharing og Sharing.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 20:36 #7
Ja under sharing har du jo en liste over hvem der har adgang.
Avatar billede hbuus Nybegynder
30. april 2002 - 20:37 #8
Den er anført til Not Shared
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 20:43 #9
Er der ikke en security fane?
Avatar billede hbuus Nybegynder
30. april 2002 - 20:44 #10
Nej, der er ingen Security fane !?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 20:48 #11
Når nej det er jo NT.
Avatar billede hbuus Nybegynder
01. maj 2002 - 11:53 #12
Problemet er nu blevet løst.
Det viste sig, at Properties på Web Proxy ikke stod korrekt.
Dette er nu afhjulpet.