Avatar billede jod Nybegynder
05. juli 2000 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Stregkoder

Er der nogen der ved om man kan lave et system i access hvor man aflæser stregkoder.

F.eks. et system hvor man klistre stregkoder på sine videobånd, og derefter bare skal scanne dem for at få diverse oplysninger frem i access.

Vil det være muligt at lave i access ?

Avatar billede privaten Nybegynder
05. juli 2000 - 14:46 #1
Det burde der ikke være noget til hindre for, og jeg vil gerne se kode når du er færdig :-)
Avatar billede grunken Nybegynder
05. juli 2000 - 14:48 #2
INGEN PROBLEM !
Avatar billede lp Nybegynder
05. juli 2000 - 14:50 #3
hmmm, jeg tror ikke du kan gøre det med access alene, det kræver vel nok et programmeringssprog af en eller anden art......og selvfølgelig en scanner (som ikke er helt billig)
men en underliggende access database ville da sagtens kunne håndtere det!

/LP
Avatar billede jod Nybegynder
07. juli 2000 - 10:29 #4
ok, men jeg skulle måske have spurgt om Access eller Office selve kan genererer stregkoder.
Avatar billede briannielsen Nybegynder
07. juli 2000 - 12:38 #5
Det er ikke noget problem at arbejde med stregkoder i access. Når man har tilsluttet en stregkode scanner, så vil den virke som et tastatur.  Med hensyn til at generere stregkoder fra access så burde det ikke være noget problem.
Dog skal du nok forvente at du skal have installeret nogle dll samt nogle nye fonte. Du kan lave nogle hurtige søgninger på f.eks altavista for mere info....
Avatar billede philiph Nybegynder
11. juli 2000 - 01:00 #6
Det er (næsten) intet problem. Jeg lavede i sin tid en rapport med stregkoder lavet med "Line" funktionen på rapport objektet. Start med at finde en billig scanner (den type der plugges ind på dit keyboard kabel). Find et stregkode system i manualen til scanneren som du kan finde specifikationerne til på nettet. Jeg mener jeg lavede både "EAN" og "Interleave 2 of 5" uden de store problemer. Jeg har desværre ikke koden liggende, og selvom jeg havde, så tilhører copyright det gamle firma. Men bare klø på, det er ikke så svært.

/Philip

PS: Hvis i har et medlemskort til Microsoft User Group (MUG), så er det moi der har lavet stregkoden ;)