Avatar billede win32cih Nybegynder
30. april 2002 - 10:48 Der er 14 kommentarer

proxy bypass

hvordan bypasser jeg en lunux proxy-server
Avatar billede moebius Nybegynder
30. april 2002 - 10:57 #1
Det kan du ikke med mindre at der er en fysisk forbindelse forbi proxyen!
Avatar billede win32cih Nybegynder
30. april 2002 - 11:47 #2
det har jeg med et netkabel over en hub jeg er i samme rum som den
Avatar billede win32cih Nybegynder
30. april 2002 - 11:48 #3
men må ikke røre den
Avatar billede moebius Nybegynder
30. april 2002 - 11:50 #4
Hvis du har en direkte forbindelse til internettet, men er sat til at gå gennem proxyen, kan du bare ændre indstillingerne til ikke at gå gennem proxyen!
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. april 2002 - 11:59 #5
Enig med moebius... medmindre at der er spærret for port 21, 80 og 8080 i firewallen og kun proxyen kan komme ingennem der. Så er det nemlig igen en umulig opgave at komme forbi... (hvis netværket altså er sat korrekt op).
Avatar billede moebius Nybegynder
30. april 2002 - 12:13 #6
Yep! Sådan skal det lyde Goulduck...
Avatar billede moebius Nybegynder
30. april 2002 - 12:53 #7
Kan det udløse nogle point???
Ja, jeg mener at der er svaret rigtigt fra to sider, så...
http://www.eksperten.dk/spm/181943
Avatar billede moebius Nybegynder
30. april 2002 - 13:08 #8
Tak!
Avatar billede win32cih Nybegynder
30. april 2002 - 13:10 #9
proxyen er gatewayen til inter nettet
Avatar billede moebius Nybegynder
30. april 2002 - 13:14 #10
Okay. Og det gør vores svar forkerte hvordan?
Avatar billede moebius Nybegynder
30. april 2002 - 14:47 #11
Så tag da pointene selv... Du er åbenbart for nærig til at dele ud!
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. april 2002 - 15:25 #12
win32cih> Det vil altså sige at den eneste vej "forbi" denne proxy, er igennem den samme computer, som køre proxy serveren?

Den kommer du så ikke uden om. Og hvis du helt tilfældigvis skulle sidde på MetalIndustriens Fagskole (som har samme konfiguration), kommer du ikke ud! Den er godt og grundig sikret.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
30. april 2002 - 15:32 #13
hmm....
Proxien sørger for en (generelt) hurtigere caching og deling, af hjemmesider, filer etc.
Hvis man fx. har en linux maskine og kører gateway (masquerading) mellem netkortene så kan man sagtens lukke af for alt trafik fra det interne net, men stadig komme igennem med proxien. Det er jo det der er humlen ved proxien, så er det jo maskinen selv der henter/sender data...
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. april 2002 - 15:40 #14
(Og så kan server administratorerne bestemme hvad der må ske af trafik .. fx lukke af for Dating.dk, som kræver en del båndbrede, da mange bruger det)