Avatar billede nauclerus Nybegynder
29. april 2002 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke se mine CD-ROM drev i XP

Som ud af den blå luft, kan jeg pludselig ikke se mine CD-ROM drev i XP . I egenskaber for drevene under device manager står der: Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39). Jeg har forsøgt at afinstallere drevene og rei-installere uden held, jeg har afi installeret og re-bootet uden held, jeg har koblet drevene fra, bootet op i XP og derefter slukket PC'en, sat drevene til igen, heller ikke der virkede det. Jeg har forsøgt at lave en repair installation af XP uden held. Jeg har afinstalleret, slukket maskinen tændt op uden drev tilsluttet, slukket maskinen og sat drevene til omvendt uden held. Så nu er jeg på herrens mark. Jeg kører dual boot med Windows ME på den anden harddisk, og der fungerer både mit Samsung Cd-ROM drev (SC-148F) og min Lite-On brænder (LTR-24102B) ganske udmærket. Hvad kan problemet skyldes?????
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 22:28 #1
De er ikke disabel i bios?
Avatar billede makse Nybegynder
29. april 2002 - 22:33 #2
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 22:36 #3
Grrr det tricks kendte jeg godt *ss* :-)
Avatar billede nauclerus Nybegynder
29. april 2002 - 22:52 #4
Havde jeg ikke fået "cuttet strengene" for mange år siden, havde jeg tilbudt dig mit næstfødte drengebarn. 1000 tak skal du have. Nu er jeg dog også interesseret i at vide, hvad det egengligt var at jeg for det første fik denne fejl og hvad uppefilters og lowerfilters er. Én ting er at vide hvad man skal gøre, en anden ting hvorfor. Hvis du har tid, må du meget gerne lige skrive nogle linier om det. Endnu en gang tak for hjælpen
Avatar billede makse Nybegynder
29. april 2002 - 22:57 #5
Selv tak. :)

For at gøre en lang historie kort, så tag en kig på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q270008
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 23:07 #6
At brænderprogram kører på WinME er jo ikke ensbetydende med at det virker på XP, og slet ikke hvis det er Easy CD Creator 5.00 uden Update til 5.02, har oplevet det samme med 5.00 versionen indtil jeg blev sur og geninstallerede det hele og kørte 5.02 versionen ind, men ved ikke om det stadig kan reddes med update patchen uden geninstallering.