Avatar billede powerduck Nybegynder
05. juli 2000 - 08:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre et movieclips position WHILE mouseover

Hvordan får jeg et movieclip til at blive ved med at flytte sig til venstre (X Position - 10) mens musen er inde over en knap?

Avatar billede kylle Nybegynder
05. juli 2000 - 20:22 #1
Du opretter et movieclip med selve knapper i.

On mouseover
set property _level0("/ditMC", _...bla bla bla
Avatar billede powerduck Nybegynder
06. juli 2000 - 08:39 #2
OK, jeg ender altså med at have to movieclips, et med det der skal flytte sig og et med knapperne ?

Det prøver jeg
Avatar billede gotcha Nybegynder
28. juli 2000 - 23:54 #3
kylle >>

Det er ikke nok; han skal bruge Tell Target. Når musen befinder sig over, anvendes Tell Target til at bede en movie clip om at gå til et label, der indeholder to frames. Den ende udfører en handling, mens den anden blot går tilbage til det første. Når brugeren så ruller bort fra knappen anvendes Tell Target igen. Denne gang til at gå til et statisk label, hvor intet foretages.

Håber jeg har udtrykt mig klart :o)