Avatar billede casper2 Nybegynder
29. april 2002 - 21:35 Der er 11 kommentarer

Hjemmeside

Jeg har kigget lidt på sider som

http://www.peppino.dk/nytdesign/index1.htm
www.questis.dk
osv.

Hvilket program er disse sider lavet i ?

Hvis jeg har en friserverplads på nettet hvordan for jeg så smidt min side derud ? (det er en HP der fulgte med til stofaabonnementet
Avatar billede wwc Nybegynder
29. april 2002 - 21:37 #1
peppino er lavet i frontpage
den anden i hånden
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2002 - 21:38 #2
ja deter så mig der har denne side:
http://www.questis.dk/

den er lavet i to programmer:
et grafik program (PSP7 og PS)

kodningen er foregået i CuteHTML og Notesblok...

angående at ligge din side ud så er der en vejledning på friserverplads.dk

mvh.
http://www.questis.dk
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. april 2002 - 21:46 #3
Bare et lille hint.. Hvis du klikker i Vis->Kilde kan du i koden se det.. Det står i mellem <META NAME="Generator" CONTENT="">..

Foreksempel, min ejen siden.. Den er lavet i Stones WebWriter.. Så der står:

<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3">

Så kan du selv se det når du ser en fed hjemmeside...

/Nicklas B.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2002 - 21:49 #4
nicklasb>>

kan du egentligt forklare hvorfor man lader dette stå ?

jeg fjerner altid mit, da det kun er i vejen &:-D
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. april 2002 - 22:04 #5
Hmm.. Hver gang jeg opdatere en side i programmet skriver den det selv igen.. Da jeg startede med at lave hjemmesider slettede jeg det også altid.. (Måske fordi det virkede lidt flovt at have lavet den i Word.. Men det er jo en anden snak...)

Men jeg er begyndt at være lidt ligeglad.. Syntes ikke det gør noget.. Man kan ikke se det på siden.. Kun hvis man vil.. Og det fylder ikke mere end 27-28 byte mere..

Og sytes da kun det er got hvis nogle han bruge det til noget.. Det jeg syntes det begynde at være lidt flovt det med Word, gik jeg da også på jagt på nettet, efter en ny WebWriter.. Og der så ja da at der var MANGE andre der havde lavet det i Word den gang..

Tror da også selv at JEG fandt Stones på en anden side.. Meget glad for den... Man skal have forståelse for koden.. men det hjælper med at skrive den et godt stykke hen af vejen, unden af forhindre at holde en god orden på siden.. Sytes selv der er god orden på min side.. Men det er jo også en anden snak..

Jeg er sku' lidt lige glad med de 54 tegn ekstra..
Hvorfor fjerner du dem??

/Nicklas B.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. april 2002 - 22:05 #6
Du bruger måske Word eller FrontPage ;O)
Just fun.. :-D
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. april 2002 - 22:53 #7
1. FrontPage
2. Skrevet i hånd
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. april 2002 - 02:31 #8
det er ikke alle editors der laver en meta. jeg bruger 1st page 2000 fra evrsoft og den sætter ikke en meta tag.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. april 2002 - 14:30 #9
casper2, jeg vil lige give dig en absolut sidste chance på at reagere på http://www.eksperten.dk/spm/197243 - din brugerprofil er ret tæt på at blive deaktiveret...
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. maj 2002 - 22:42 #10
Er det tid til at lukke snart??
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:33 #11
lukketid ?