Avatar billede joshin Nybegynder
29. april 2002 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man GUI i C++ ? (links o.lign)

Hej, Jeg er igang med at programere i C++, og vi gerne sætte en GUI på (til Windows), men er ret blank. Hvor kan man finde noget om emnet?
Jeg har programeret GUI i Java, så det er mest hvordan koden skal se ud for at lave et 'vindue' en kanp en firkant o.s.v. (samt eventhandling)

på forhånd tak
Avatar billede joshin Nybegynder
29. april 2002 - 21:36 #1
kanp = knap (ups)
Avatar billede borrisholt Novice
29. april 2002 - 21:37 #2
Jeg vil anbefale dig borlandt C++ Builder : www.Borland.com . Den er dog ikke gratis !

Jens B
Avatar billede tson Nybegynder
29. april 2002 - 23:28 #3
En udbredt måde er at skrive GUI koden i Visual Basic. Den nemmeste måde at gøre din C++ kode tilgængelig for Visual Basic er at pakke det ind i nogle COM objekter. Jeg vil ikke anbefale MFC - ikke fordi jeg har prøvet det - kun fordi jeg har hørt Tom Box sige til et foredrag at Microsoft aldrig selv har skrevet en eneste større aplikation med MFC. Ret tankevækkende ikke? :-)
Avatar billede borrisholt Novice
30. april 2002 - 07:02 #4
Skulle man endelig bruge et andet sprog vil jeg anbefale Delphi. Som performance messigt er VB langt overlegn, og iøvrigt er der mange flere muligheder i Delphi modsat VB.

Jens B
Avatar billede doc404 Novice
30. april 2002 - 13:08 #5
Øhhh...Er det ikke en smule at skyde over målet, når man beder den stakkels mand om at pakke sin c kode ind i COM objekter - når han har kvaler nok med at lave en GUI i C????

Hop ind på Google og søg efter

Teach Yourself C++ in 21 Days,

Det er en introduktion til C++ programmering i Visual C. Så kan du komme lidt af vejen

Hvis du ikke kan finde den, så smid en email så kan du få den af mig

Borrisholt >> Delphi rules...helt enig
Avatar billede joshin Nybegynder
30. april 2002 - 21:00 #6
Doc404 >> jeg ville egentligt have accepteret dit svar. men systemet vil ikke som mig, og hvis det med at sende en mail kan jeg heller ikke gennemskue.