Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 20:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan igang?

Jeg er helt lost omkring dte med at lave Flash movies men jeg vil gerne lære det.. nogen der har en idee til hvordan ?
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 20:34 #1
Dre = Det :]
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 20:34 #2
*LOL* Jeg tror jeg skal have en staveplade for det her går ikke helt godt
Avatar billede nicidem Nybegynder
29. april 2002 - 20:36 #3
Du har et program til at lave Flash i ik?

Fx gå op i menuen Help der er der som regelt en del Turtorials osv!
Og skaf dig eventuelt en bog! Fx fra bog og ide!
Avatar billede _michael_ Nybegynder
29. april 2002 - 20:39 #4
Trial'n'error... :o)
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 20:57 #5
Jo jeg har et prog til det self. men Jeg fatter ikke hvad 50% af de ting der står betyder eller gør hehe og købe en bog nej så er det sQ lige meget :]
Avatar billede nicidem Nybegynder
29. april 2002 - 21:10 #6
30 kr? det er da ikke slemt...
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 21:12 #7
Nååå jeg troede jeg skulle købe en bog til 200 kr. og på 800 sider :D
Avatar billede _michael_ Nybegynder
29. april 2002 - 21:19 #8
Hvis du vil lære noget om Flash, så er beslutning nr. 1, at du rent faktisk gider at sidde time efter time, dag efter dag og prøve dig frem. Eventuelt med en bog i nærheden med netop det emne, der interesserer dig i Flash.
Der er ingen genveje. Skal du lære Flash - eller den sags skyld noget andet - så kræver det altså en arbejdsindsats... *gisp*
Kan man ikke bare downloade noget? Jo da. Gør det i vildskab, nærstuder koden og metoderne, der bliver brugt. Forsøg at efterligne og finpudse detaljer, så lige pludselig er der noget på skærmen, der er svinefedt og som andre respekterer og beundrer.
Og det er dig, der har lavet det.
Hvis altså du gider at investere tid og en smule penge i det! :o)

/michael
Avatar billede nicidem Nybegynder
29. april 2002 - 21:22 #9
nej nej du kan købe et hæfte som hedder Flash 5! det koster nok 28,-!
du kan få dem overalt! fra IDG!
Avatar billede casper2 Nybegynder
29. april 2002 - 21:43 #10
http://www.flashkit.com/ Her er alt hvad du har brug for at vide. :=)
Avatar billede kipolaks Nybegynder
29. april 2002 - 23:01 #11
I hjælp menuen  i flash ligger der der nogle Tutorials du kan kigge lidt på. sådan lærte jeg det :)

//Poulseye
Avatar billede mvk Nybegynder
30. april 2002 - 13:28 #12
jeg startede med tutorials, fortsatte med en kombination af litteratur og .fla's downloaded fra nettet.
jeg vil varmt anbefale forlaget FriendsOfEd [friendsofed.com].
hvis du er helt ny så prøv Foundation Flash eller Foundation Actionscript og bevæg dig videre i hierakiet indtil du når New Masters Of Flash
.
god fornøjelse
Avatar billede zexpy Nybegynder
30. april 2002 - 16:19 #13
Ok Thx Alle :D vil jeg da prøve
Avatar billede zexpy Nybegynder
30. april 2002 - 16:20 #14
Men er der ikke nogle gode sider på dansk?