Avatar billede nielsniemann Nybegynder
04. juli 2000 - 21:18 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Linux printer driver: Lexmark

Hej.
jeg er nybegynder i linux, dog kan jeg finde runt i det meste af systemet. men det kniber lidt med kommandoerne... .-/

Men jeg vil høre om der ikke er en som har en Lexmark printer driver til printeren Z11 ???

Det ville æret ufatteligt dejligt, hvis det var sådan; men jeg tviler
Damn! så må jeg vel bare fortsætte med Win ... :-(

MVH Niels Niemann
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
04. juli 2000 - 23:42 #1
Lexmark er det ikke en windoze printer ??
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
05. juli 2000 - 00:48 #2
Tjooooo, det er det da.
Men det sjove er jo, at der er faktiks folk som køre Lexmark over Linux. Det er naturligvis ikke lexmark dem selv som laver det. Desværre er det ikke en for denne printer :-(

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. juli 2000 - 16:54 #3
Så er der nok ikke meget at gøre, eftersom den model ingen gang er omtalt i sslug's arkiver :o(
Avatar billede steffen Nybegynder
06. juli 2000 - 07:38 #4
Der findes ikke engang en driver til windows, som understøtter, at den kan deles over netværket, desværre.

Du har købt en printer, der er udelukkende Windows 9x/NTx (Er der w2k drivere?)
Avatar billede svindler Nybegynder
01. august 2000 - 12:42 #5
http://www.buyabs.com/systems/linux1.asp kan man vælge en Z11 til en \"Linux Delux Desktop\", så jeg går ud fra, at de har fundet ud af at supportere den vha \"Corel Linux OS Delux\", som følger med maskinen.
Jeg kan ikke finde nogen steder hos Corel eller andre steder, der kan bekræfte at Z11 supporteres.
Avatar billede svindler Nybegynder
01. august 2000 - 12:50 #6
En mulig løsning er at bruge en variant af http://www.lexmark.com/US/Services/SelfService/FAQs/display/0,1197,MzgyXklua2pldCtUZWNobm9sb2d5XloxMStDb2xvcitKZXRQcmludGVyXkRPUys1JTJFeCtvcitoaWdoZXIlMkMrRE9T,00.html hvor det beskrives (for DOS), at du kan udskrive i PCL3-format (med en HP Deskjet 500C-driver) til en fil, start windows op og \"copy filnavn lptx /b\"