Avatar billede bartelsen Nybegynder
29. april 2002 - 17:03 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan kan brugeren skrive direkte til databasen fra websiden ??

Hvis man fx. på en hjemmeside, skal kunne skrive fra forsiden til en databse, og det man skriver skal vises på samme side... Hvordan gør man det ??

Fx. Hvis jeg har en top 10 over de bedste spil, de unge skal til indtaste hvilken de syntes er bedst og så skal de 10 der er nævnt flest gange være synlig på siden som links. Dvs. jeg slipper for at vedligeholde siden hele tiden, ligeledes slipper jeg for at sætte mig ind i alle spillene..

Er der nogen "færdig" løsning eller hvordan gør man det ??

vh. Morten
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2002 - 17:09 #1
du skal brugen en side med forms til at skrive til db:

gennemgang af dette:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp

det med at du vil hive de ti hyppigste ud er nok ikke smart i forhold til at brugeren selv skal skrive det... hvad med stavefejl og deslignende.... så er det bedre at lave nogle forslag til bedste spil de kan afkrydse
Avatar billede funkygs33 Nybegynder
29. april 2002 - 17:24 #2
hej du kan spørge jimmy jim_bif@hotmail.com

hilsen

Anders
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. april 2002 - 17:58 #3
FUCK DIG FUNKYGS33
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2002 - 18:13 #4
In Access 2000 you can make DAP (Data Access Pages). These pages are actually HTML pages which link to the Access database.
Otherwise your going to have to learn ASP or something.
Avatar billede bartelsen Nybegynder
29. april 2002 - 18:58 #5
Jeg ved ikke hvad de knægte har gang i, men kan I ikke holde jer væk, hvis I ikke har noget fornuftigt at sige...

Nå, nu til det vigtigte... Jeg kan godt se at jeg skal have lært en masse asp, hvor at jeg kan lave dette... Men det er til mit afslutningsprojekt og jeg er bange for at tiden løber fra mig hvis jeg først skal til at lære alt dette...
Jeg havde håbet på at der var en der måske havde en færdig løsning som jeg blot skulle rette i.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. april 2002 - 19:05 #6
Det er sq ikke mig du skal være sur på! Det er en fra min klasse som går og reklarerer med min e-mail og det vil jeg sq ikke have!
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2002 - 19:45 #7
Hmmmm... håber da ikke jeg var under det begreb....

en anden gang prøv at skriv hvem du henvender dig til..

eksperten er ikke til færdige løsninger, og derved er du så kommet til det forkerte sted.... prøv på:
www.solutions2all.dk
www.asp.dk

at se om du ikke kan finde din løsning
Avatar billede bartelsen Nybegynder
29. april 2002 - 22:12 #8
Hej Questis

Undskyld, hvis du troede det var til dig... Ej, det var til dem der ikke kan tage det her seriøst og det gør du jo udemærket...

Jeg vil prøve at kigge på disse sider, og så håber jeg at jeg kan finde en løsning... Jeg føler ikke jeres svar var helt hvad jeg forventede, men selvfølgelig skal I have lidt for besværet... Tak for hjælpen

Mvh Morten
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2002 - 22:15 #9
takker da for point's, men his du mangler lidt hjælp med dit projekt.... må du jo sige til &:-D
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2002 - 08:16 #10
selv tak :o)