Avatar billede batwoman Nybegynder
22. juni 1999 - 10:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Brænder

Hvordan får jeg optimeret min comput?

Når jeg vil brænde noget får jeg besked om at systemet ikke er hurtigt nok til at brænde, uanset hvilken hastighed jeg vælger (2 eller 1).

Jeg har en philips cdd 2600 brænder og bruger adaptec easy pro.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 12:18 #1
hvilken computer har du? jeg har samme brænder og program og det virker fint
Avatar billede rune Nybegynder
22. juni 1999 - 14:46 #2
Du kan ordne din BIOS med RAM timing. Det kan man faktisk vinde meget i stabil overførsel. Slukke for alle de dumme ting der er i din tray ;-) Men BISO´en ville jeg mene ville være mest effektiv til opnåelse af stabil overførsel. Husk også de nyeste UDMA drivere.
Avatar billede rune Nybegynder
22. juni 1999 - 14:47 #3
Du kan ordne din BIOS med RAM timing. Det kan man faktisk vinde meget i stabil overførsel. Slukke for alle de dumme ting der er i din tray ;-) Men BISO´en ville jeg mene ville være mest effektiv til opnåelse af stabil overførsel. Husk også de nyeste UDMA drivere.

Var ment som svar ikke kommentar
Avatar billede batwoman Nybegynder
23. juni 1999 - 08:55 #4
Jeg har en Ibm personal computer 300 gl.

Ram timing???

Der er intet andet der er startet op på computen overhovedet. Så der er ikke noget der tager af resourcerne, andet end det der skal være der!

En beskrivelse af, hvad jeg skal gøre, vil hjælpe mig meget (pointene går til den der beskriver udførligt hvad jeg skal gøre).
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:21 #5
bat>> ja men hvad CPU/MHZ/HD/RAM er der i din computer?
Avatar billede batwoman Nybegynder
24. juni 1999 - 10:50 #6
Der er 32 mb ram og det er en Pentium 200.

Harddisken er på 2 giga.

Brug for flere opl.?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juni 1999 - 13:14 #7
computeren lyder ok

hmmm så prøv at gå ind i BIOS ved at trykke F1 lige når du tænder den og så led efter noget der hedder Ram Timing, og så prøv at sætte det til det laveste
Avatar billede batwoman Nybegynder
28. juni 1999 - 09:12 #8
Nej der er ikke noget der hedder ram timing!
Avatar billede batwoman Nybegynder
28. juni 1999 - 10:25 #9
Nu har jeg sat kort og brænder til min compaq deskpro ep, men resultatet er det samme.

Skod brænder!!!!!!

Her har jeg heller ikke noget der hedder ram timing. Hvad er BISO???
Det kan jeg nemlig heller ikke finde noget af.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.
Avatar billede batwoman Nybegynder
28. juni 1999 - 10:26 #10
Kan det have noget at gøre med om det er formatteret til fat16 eller 32??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juni 1999 - 14:37 #11
nej
Avatar billede batwoman Nybegynder
29. juni 1999 - 07:57 #12
Jamen hvad kan det så være???????????

Den har kunne brænde musik før uden problemer. Så var jeg nødt til at formatterer harddisken og genindlæse alt. Herefter er det gået galt.

Mangler der nogle linier i autoexec eller config??

Hjælp Hjælp Hjælp!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. juni 1999 - 12:23 #13
jeg har sådan set haft samme problem, men der løste jeg det ved at rense brænderen....
Avatar billede batwoman Nybegynder
29. juni 1999 - 13:40 #14
Iko Diko, det vil jeg prøve.

Jeg vender lige tilbage med pointene.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. juni 1999 - 13:58 #15
ok
Avatar billede hamderper Nybegynder
02. juli 1999 - 21:50 #16
batwoman:

prøv at ændre jumperindstilling på dine drev altså pri-sec. controllere

evt. prøve med et andet cddrev??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:45 #17
brænder du fra CD eller HD?
Avatar billede batwoman Nybegynder
30. juli 2000 - 12:01 #18
Jeg kunne ikke bruge nogle af svarene, hvad gør jeg så???

Jeg har ikke mulighed for at tildele dem til nogen. Jeg har kun mulighed for at afsætte flere point????

Jeg forstår det ikke helt.....

Løsningen kunne have været at sætte den i, så den blev til en intern brænder, men nu har jeg købt en ny, og har ingen problemer med den.

Hvad gør jeg med pointene?