Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 16:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Format af XP

Jeg ved godt man siger bootdisk eller boot fra CD men når jeg laver en bootdisk og booter,
får jeg bare dte svar når jeg vil formatere: ugyldig drev angivelse hvordna kan det være ?

Og hvis jeg f.eks. Gamer et Spil så nogle gange når jeg går ud Frysker min Skærm ?? og jeg skal reboote
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2002 - 16:33 #1
ugyldig drev angivelse er fordi du kører NTFS og booter på en win98 bootdiskette - og win98 kan ikke læse NTFS drev.

Boot på winxp bootdisketter, så kan du :)
http://www.bootdisk.info/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=90
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 16:39 #2
Hmm det vil jeg da prøve ved du noget om det andet med min skærm fryser ?
Avatar billede jimse Nybegynder
29. april 2002 - 16:39 #3
Hvis du bruger win98 bootdiskette kan du formentlig køre fdisk og slette "ikke dospartition" og derefter oprette nye partitioner.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2002 - 16:40 #4
det med at skærmen fryser KAN være et spørgsmål om at opdatere dine drivere til dig grafikkort
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 16:47 #5
Ok Thx John men til jimse: Jeg fatter NADA af det :]
Avatar billede krukken Juniormester
29. april 2002 - 16:57 #6
Da der ikke er noget direkte dos i xp, bliver du nød til at oprette en ms-dos disk i XP! Dette gøres ved at du går ind i denne computer og højre klikker på dit diskettedrev! Og vælger format i rullemenuen! Herefter vælger du at oprette en ms-dos disk, og starter!
Di vælger så at genstarte, og stikker disken i, så den booter fra disken! Og nu kan du så vælge formatC:!!
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 16:58 #7
Krukken ROFL: nej det kan man netop ikke pga. Xp ikke understøtter DOS
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 16:59 #8
Jimse har ret, man kan godt bruge en wirus98 startdiskette og slette ikke dospartition med fdisk, og slette måske alle partitioner og starte forfra med at lave nye, men hvorfor ikke sætte bios til opstart på cd-rom og køre installation og evt. slette og oprette partitioner under installering af XP ?? Vedr. games på XP, kan være nyere drivere til grafikkort, men XP er altså ikke lavet til spil, da den bygger på NT kernen og er altså ikke en spillemaskine. Hvis du vil spille næsten uden problemer - Back til Wirus98
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 17:02 #9
Champ: Qhhh det ved jeg ikke hvordna man gør og den vil ikke selv boote fra CD så derfor har jeg jo et problem
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 17:41 #10
Sådan nu er det Løst Thx alle ;]
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 17:43 #11
Champ jeg ville gerne give dig nogle point men kan ikke det var din idee som løste det... Thx
Avatar billede champ40 Nybegynder
29. april 2002 - 23:01 #12
Okay zexpy - held fremover