04. juli 2000 - 19:25Der er
40 kommentarer og 1 løsning
CD'er "hakker"!???
Jeg har en HP 8100 Series og forsøger at brænde en CD. Efter at have brændt, siger den at "errors reported by output device", men det har den også gjort tidligere, hvor det ikke har betydet noget (siden har jeg formateret, installeret Win200, formateret igen og installeret samme styresystem igen(Win98)). Når jeg så prøver at spille min CD på et anlæg, "hakker" den for vildt (jeg har prøvet på flere anlæg)!
Jeg ville være meget taknemmelig, hvis der var en, der kunne fikse det (jeg skal nok lægge flere point ved) :o)
langsommere hastighed og from for alt bedre skiver løser helt sikkert dit problem. Det betyder MEGET med skiverne, prøv med Verbatim eller andre skiver som er specielt gode til lyd.
Prøv at geninstallere programmet, sidste gang jeg skiftede styresytem blev et af mine programmer (tegneprogram) fulstændig smadret. Aner ikke hvad der skete men prøv det.
Jeg har haft samme problem med den samme brænder. Det opstod da den var 2-3 måneder gammel. Jeg fik den byttet (garanti). Den nye virkede en måneds tid. Fik den byttet igen. Den tredje virkede i næsten et halvt år. Så var garantien udløbet. Jeg har forøvrigt for år tilbage også haft en HP 4020 - den kom heller aldrig til at virke ordentligt. Aldrig-aldrig-aldrig mere HP, bortset fra deres udmærkede printere naturligvis! Jeg købte så en Plextor 8x2x20 SCSI, den er nu et halvt år gammel og har brændt ca. dobbelt så mange som de 4 HP'ere tilsammen nåede op på (7-800 stk). Jeg brænder konsekvent med 8-speed, også selvom det er billige ucertificerede medier - jeg har haft ét uheld - da jeg kom til at starte InternetExplorer under en brænding. DET er bare noget der virker!
Det korte af det lange: Har du stadig garanti på din brænder, så få den byttet. Så får du måske en, der virker (et stykke tid). Er garantien udløbet, tjaaah.... Held og lykke.
Jonasj: når du får udleveret et nyt eksemplar af en dingenot, med almindelig forbrugergaranti, så gælder der 1 nyt års garanti for den nye, hvis du husker at få behørig kvittering. Og hvis de efter 3 forsøg ikke kan give dig en dingenot, der virker er du meget tæt på grænsen til at du kan få dine penge tilbage.
erikjacobsen << Nej, der tager du fejl. Den lovpligtige 1-årige reklamationsret gælder fra købstidspunktet. Jeg kan jo ikke få en "behørig kvittering" ved en ombytning, da jeg ikke køber noget. Ved garantiens udløb virkede dingenoten, og om der så havde været tale om 27 ombytningsforsøg har leverandøren ret til at udbedre fejlen. Begge parter kan dog hæve handlen, hvis ret/pligt er groft tilsidesat (husker ikke den præcise formulering - det er nogle år siden, jeg tog min HH). Dog siger købeloven at den tid, varen er til reparation/ombytning kan tillægges den 1-årige reklamationsret. Men jeg har på ingen måde været utilfreds med behandlingen fra HP's distributør (i dette tilfælde Ingram Micro). Ombytningerne er i begge tilfælde foregået indenfor få dage. Bare ærgerligt at HP's brændere er noget bras. Jeg er nok klar over at hvis jeg nu havde truet med forbrugernævn, Ekstra-Bladet osv.osv. havde jeg sikkert kunnet få pengene tilbage, men jeg gad ærligt talt ikke bruge mere tid på det dengang. Dette emne er vist "off topic", så hvis du vil fortsætte debatten kan du jo oprette et spørgsmål under generelt eller lignende, og/eller sende mig en mail: jonas@bgprint.dk
- Hvad er der forøvrigt i vejen med EZCDCreator? Jeg bruger version 4 - og er yderst tilfreds. Jeg synes den er bedre end f.eks. WinOnCD (bundled med Plextor) og Nero. Jeg kender dog ikke CDRWin... Er det et købeprogram, eller kan det hentes et sted?
Det lyder sikkert som et skodmærke - men jeg har kørt med ACER i 2 år nu - har brændt mange hundrede CD'er, men den har ca ødelagt 7-8 stykker... på 2 år... (PS: HP-brændere er vildt fede, når de først fungerer - prøv med SCSI)
Synes godt om
Slettet bruger
05. juli 2000 - 00:56#12
Har du været inde på Hp hjemmeside og hente de sidste opdateringer. Du kzsn jo ikke få brænderen til at køre under win2000 uden at betale USD 25 til HP for driver m.v. Du har opdateret Firmware?
For at det ikke skal være løgn så har Erik faktisk ret. Dr1 sendte det der forbrugerprogram nu kan jeg ikke huske hvad det hedder men de sagde at hvis man på garentien fik erstatte noget man havde købt til et nut eksemplar så er der faktisk 1 års garenti på den nye :)
for at kvalificere til at få forlænget garantien så den dækker et år frem fra ombytningsdatoen, skal HELE produktet, inkl. salgsindpakning, vejledninger evt. ledninger og software returneres og ombyttes, da det hermed betegnes som et nyt produkt og faktisk et helt nyt køb. Det ville jo være det samme hvis man fik pengene tilbage, hvorefter man gik direkte ind i butikken og købte nøjagtig samme produkt igen. Ved reparation eller ombytning af en eller flere dele af en komplet pakke med et produkt forlænges garantien ikke.......That's The Law :-) Og denne gælder kun i DK (og sikkert også andre lande) men fx. ikke USA hvor man aldrig kan få mere end 1 års garanti, uanset om hele kassen med produktet er udskiftet 3 gange indenfor perioden.
nemlig, lp, "but that is beside the point" her i spørgsmålet. Jeg kunne blot ikke forbigå den bisætning i jonasj's kommentar, hvor jeg fornemmede at han sagtens kunne være kommet videre med det defekte produkt.
jeg ved det, men jeg ville såmen blot lige forklare det så den kunne blive ryddet af bordet..........svaret må jo være som andre har skrevet:
prøv et nyt brænderprogram opdater din firmware og drivere til brænderen prøv nogle nye skiver lav et disk image så og husk når du brænder med IDE, ikke noget med at pille ved puteren imens :-)
sidste valg........se om du kan få pengene tilbage og ofre flere penge på en plextor.......det er uden tvivl VERDENS BEDSTE BRÆNDER PRODUCENT.......og oven i købet er deres priser MEGET rimelige....
Jeg sidder bare og læser dette emne for måske at kunne gøre nogle erfaringer og undgå tilsvarende problemer selv. Jeg tænker blot: hvor må det være herligt for en debatør som "lp" at have flere gode indlæg med de "rigtige løsninger". Det må være noget i retning af at mene: Min mors småkager er de bedste" uden at vide, hvordan andres er. Underforstået andres mening eller erfaring. Jeg skriver dette fordi jeg bruger et andet brænderprogram (Nero) end det "lp" skamroser uden at opleve problemer. Så jeg synes lige du skulle "spise brød til" lp
Synes godt om
Slettet bruger
05. juli 2000 - 07:55#20
Inden for EU har firmaerne kun lov til at give 1 års garanti. Du kan udvide med en tillægsforsikring, som skal tegnes samtidig med, at du køber produktet. Denne dækker dog ikke for ens egne betjeningsfejl eller hvis man ikke sørger for opdatering af software. Nogle brænder programmer kan ikke bruges til HP's udstyr, men det kan tjekkes på softwarens hjemmeside normalt. Jeg ved der er problermer med Nero og hvisse Hp modeller f.eks.
Synes godt om
Slettet bruger
05. juli 2000 - 07:56#21
Min erfaring er også, at HP bestemt ikke er blandt de bedste producenter af prændere. De har meget at lære endnu.
gotcha: Mine erfaringer med HP er ikke engang tæt på gode, men jeg har alligevel et forslag til dig.
Prøv og tjek dine opsætninger i windows. Noget der er galt? så ret det.
Prøv og installer "Nero Burning ROM" det er et program der virker effektivt. Når du har installeret dette program så unlad og starte så mange programmer. (eks. nede i højre hjørne)
Hvis dette overhovedet ikke virker så vil jeg meget kraftigt anbefale at du klager til producenten eller forhandleren.
Håber det kan hjælpe dig...det er jo trist og være i en situation hvor man ikke kan brænde.
jeg har sørme ikke skamrost nogen som helst brænderprogrammer.......hvis du ligger mærke til mine svar har jeg IKKE anbefalet nogen programmer overhovedet, fordi jeg ikke tror problemet ligger der!
Jeg skamroste Plextor, som efter min mening er de bedste :-)
jeg vil sige, at det ikke altid er brænderen der er det største problem - om det er en SCSI eller IDE har selvfølgelig noget at sige... men selve programmet man bruger er altså også af en vigtig betydning...
lp -> jeg godtager din sidste bemærkning. gotcha skriver i sit sørgsmål at fejlmeddelelsen er "erros reported by OUTPUT device". gotcha vil brænde en musik CD som jeg går ud fra skal brændes fra CD-ROM drevet, der altså må være output device (og brænderen input device) Lyder det ikke rigtigt? I så fald må fejlen være ved dit CD-Rom drev. Det skal være i stand til at afspille musikfiler digitalt (og ikke blot analogt gennem lydkortet)Den erfaring gjorde jeg, da jeg fik brænder. Mit CD-Rom drev kunne ikke afspille musik-cd'er digitalt. Jeg købte et, der kunne (AOpen 48x)og har ikke siden haft problemer med min Medion brænder med NERO software.
Synes godt om
Slettet bruger
05. juli 2000 - 23:42#26
Nero Burning ROM Har i tjeket Deres hjemmeside for om softwaret er konvetibel med HP's brændere?
For et par måneder siden købte jeg en plextor 8x4x32 IDE brænder. Den fungerer upåklageligt og jeg kan varmt anbefale den til alle der leder efter en ny brænder.
nu er dette jo ikke en reklame for diverse CD-brændere... At der er opstået nogle problemer fra enten output eller input device er ikke nødvendigvis en rigtig fejl, men måske en kopisikring fra cd producentens side...
halifax << Nej, det er omvendt. CD-ROM drevet er INPUT-device. Brænderen er OUPUT-device. Hvordan du i din logik kan få det til at blive omvendt fatter jeg ikke. Sidder du med ryggen til skærmen og lader disse bogstaver flyve ud af dine øjne? :-) Just kidding :-)
Nuvel, hos gotcha ligger fejlen i brænderen. Ikke i softwaren - ikke i CD-ROM drevet. I brænderen - det er en standardfejl. Jeg har selv haft problemet, og har faktisk her til morgen diskuteret samme problem med en kollega, som lige har fået bytte sin HP8100 med samme problem. Han fik en nyere model fra HP (også IDE) fordi 8100'eren er udgået. Han skiftede brænderen, men ændrede INTET i PC'ens konfiguration, heller ikke software. Han bruger stadig det samme mærke af medier (Verbatim). På 8100'eren fik han ovenstående fejl jævnligt. Nu får han den aldrig. Det er bare et dårligt produkt. Så simpelt er det... desværre.
jonasj << jeg gætter ikke - jeg ville ikke sige noget jeg ikke selv havde kendskab til her... jeg har prøvet det selv, og har derfor kendskab til en del brænderprogrammer...
jonasj << hvem snakkede om audiocd.... da jeg i tidernes morgen skulle tage backup af mine Playstation-spil, fik jeg samme meddelelse "erros reported by OUTPUT device" - dette løste jeg med cdrwin og senere hen PSXCopy...
Easy CD-creator ver 3.0 understøtter så vidt jeg ved kun WIN95 + NT. Den kan godt installeres under WIN98, men så får jeg til tider samme fejlmedd. Jeg mener også, at programmet giver en advarsel ved installationen. Jeg har aldrig problemer under WIN95.
det er rigtigt man har krav på 1 års garanti har selv fået byttet min brænder 2 gange og begge gange fik jeg 1 års garanti også da mit cdrom drev blev byttet til et nyt fik jeg 1 års garanti og det var 2 forskelige steder jeg havde købt brænder og cdrom ps prøv ecdpro 95 køre skidegodt på min brænder
så er jeg EDERMAME blevet snydt. Jeg afleverede en Harddisk der var under et år gammel, men det var den anden HD jag havde fået(den første blev byttet), så den samlede tid jeg havde haft en HD oversteg 1 år. De sagde SKRID eller du får HØVL. Jeg tror jeg sender ekstra bladet på dem - de lede svin!
jeg tror faktisk kun at der er 1 års garanti medmindre forretningen er venlig! butikken yder 1.års garanti fra den er solgt - så kan det være at producenten yder 1 år fra prod. dato, og så er det dem du skal kontakte...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.