Avatar billede mivpiv Nybegynder
29. april 2002 - 15:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

afslutte movieclip

Hej

Spørgsmål: Jeg er lige igang med at lave et flashsite og tænkte på hvad man skal gøre for at afslutte et movieclip før den afspiller det næste. DVs. Man trykker på én knap og så afspilles et movieclip når man så trykker på en anden knap der hører til et andet moviecip vil jeg gerne have lavet det sådan at man afslutter det første movieclip med en lillebitte animation af en slags inden det næste mc afspilles.

Der skal være mere end to knapper så jeg kan ikke lige regne det ud..
På forhånd tak
Miv
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2002 - 16:09 #1
Du har vel ikke lovet kunden mere end du kan holde?

Du kan bare lægge din lille animation MC på en højere level end dit første MC i den samme x og y position, derefter laver du en unloadMovie på dit første clip. Når din lille bitte animation MC er færdig, så skal den starte dit tredie movieclip. Det kan du gøre med en if sætning:

if (varslut == 1) {
  _root.ditmovieinstancenavn._visible = true;
  _root.ditmovieinstancenavn.gotoAndPlay(1);
  varslut = 2;
}

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2002 - 16:10 #2
varslut = 1;  skal sættes i enden på din lille animation MC.

/per
Avatar billede mivpiv Nybegynder
29. april 2002 - 17:12 #3
Hmmmmm.....næh det er bare for sjov skyld jeg sidder og leger......MEn derfor vil man jo gerne lære noget ikk'?? Jeg prøver dit forslag ...og vender tilbage.........
Avatar billede mivpiv Nybegynder
11. oktober 2004 - 23:46 #4
ingen svar