Avatar billede Slettet bruger
29. april 2002 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør man?

Hej Igen!

Ja, nu er jeg kommet så langt at jeg har fået migreret nogle exchange brugere fra ms e til Lotus Domino, jeg ved hvor mailfiler ligger og jeg ved hvor id filer befinder sig, men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan modtage post lokalt i klienten, jeg kan se på domino serveren at jeg modtager post, men jeg synes ikke det kommer ud til den enkelte.

Jeg har en standalone maskine til Domino, og derudover har jeg en router der sidder på netværket, derudover benytter jeg CC's DNS-adresser.

Kunne nogle hjælpe mig og fortælle hvor langt jeg er fra en løsning, jeg kan evt. paste nogle dokumenter her, hvis det var til mere hjælp. Grunden til at jeg er lidt grøn er fordi jeg indtil videre kun har arbejdet med MS Exchange!

Mvh.

Kim
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. april 2002 - 15:13 #1
I Notes modtager man ikke post lokalt i klienten. Det forbliver på serveren i hver brugers mailfil. Hvis du vil have posten med dig skal du aktivt oprette en lokal replika af din postkasse.
Hvis du ikke kan se mail i hver postkasse, så tjek datbasen mail.box, som er serverens "posthus". Måske hænger mailen fast der?!?!?
Avatar billede diabloii Nybegynder
29. april 2002 - 15:33 #2
alle sammen forbliver i hver brugers mailfil hvis du vil læse dem skal du gå mail.box
Avatar billede diabloii Nybegynder
29. april 2002 - 15:34 #3
alle sammen forbliver i hver brugers mailfil hvis du vil læse dem skal du gå mail.box
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2002 - 15:44 #4
Hej cdelicht!

jeg kan via din beskrivelse se at jeg har oprettet 20 mailboxes, hvordan binder jeg nu en mailbox på en bruger, eller er der noget jeg har misforstået?

Mvh.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2002 - 15:46 #5
Jeg kan se jeg har en mailfil der hedder mail/khl, derudover har jeg tyve næsten tomme mailboxes...

Ohm... jeg tænker nok stadig for meget i Exchange baner, men hvordan dælen hænger det sammen?

Mvh.

Kim
Avatar billede cdelicht Nybegynder
29. april 2002 - 15:51 #6
Når du opretter en bruger oprettes automatisk et person dokument på serveren der bl.a. indeholder sti til brugerens mail fil. Denne oprettes også automatisk når du opretter brugeren.
Du kan oprette begge manuelt, det kræver blot at du holder tungen lig i munden mht. navne, såleders at mail til xxx yyy zzz kommer i mailboxen hos bruger xxx yyy zzz.
Når serveren modtager mail læggews den i mail.box, hvorfra den 8næsten) øjeblikkelig flyttes til brugerens/modtagerens mailbox. Den finder serveren via opslag i person dokumentet.