Avatar billede maria79 Nybegynder
29. april 2002 - 14:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netkort???

Er det en der kan hjælpe mig. Jeg har et cabel modem og det kører i øjeblikket på usbporten. Men jeg har lige købt et netkort,som jeg ikke kan få til at virke. Computeren finder det hver gang jeg tænder den, men inde under system i kontrolpanelet står der at det er installeret. Der følger en diskette med til netkortet, hvorpå driveren til det er, men den skriver bare at den ikke kan finde det når den søger efter det??? Hjææælp.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
29. april 2002 - 14:20 #1
vilket OS

MC
Avatar billede wanix Praktikant
29. april 2002 - 14:20 #2
Hvilket netkort er det???
Avatar billede maria79 Nybegynder
29. april 2002 - 14:22 #3
Øhh jeg har smidt kassen væk og kan ikke komme ind i cabinettet nu. Er der en anden måde jeg kan se det på?
Avatar billede wanix Praktikant
29. april 2002 - 14:30 #4
Hvis det er 98 du kører. Så kan du da prøve at smide cden, og sige den skal finde drivere i: X:\WIN98
X=dit cdrom drev.
Avatar billede wanix Praktikant
29. april 2002 - 14:33 #5
Og i 2000 Pro. Kan du prøve at vælge Standard drivere, under standard. Og hvis det er Xp, så burde den selv have nogen.
Avatar billede moebius Nybegynder
29. april 2002 - 14:43 #6
Du skal ikke få windows til at søge efter drivere. Du skal fortælle windows hvad for en driver den skal bruge og så skide på at windows siger at den ikke kan bruges!!!
Avatar billede maria79 Nybegynder
29. april 2002 - 14:50 #7
wanix mener du på win 98 cd'en? Det er bare mærkeligt for der er en diskette med til netkortet. Jeg tror kortet hedder realtek 8139c
Avatar billede wanix Praktikant
29. april 2002 - 15:07 #8
JAmen så skal du da bare bruge den diskette der fulgte med! Hvis du ikke har smidt den væk. Ja til det der netkort, ved jeg at der er  en driver på 98 cden... Har selv det samme.
Avatar billede wanix Praktikant
29. april 2002 - 15:08 #9
Takker for point!
Avatar billede wanix Praktikant
29. april 2002 - 15:09 #10
Her ligger de: http://www.amptron.com/Drivers/k7vzmlanw9xNT2k.zip til det netkort.
Avatar billede maria79 Nybegynder
30. april 2002 - 18:20 #11
Ihh tusind tak skal du ha! Nu virker det sgu! Jeg havde godt nok mine problemer for den ville stadigvæk ikke finde det. Den blev installeret med et gult udråbstegn. Men efter 4 forsøg virkede det lige pludselig...min computer er MEGET mærkelig. Nu duer usb forb. bare ikke men det er jo også skide ligemeget! 1000 tak for din hjælp!