Avatar billede lasselaursen Nybegynder
29. april 2002 - 13:31 Der er 9 kommentarer

Blå skærm under installation af WindowsXP(og 2000)

Dav!
Hver gang jeg prøver at installere Win2k eller WinXp, bliver jeg mødt af en træls blå skærm med en masse fejlmeddelser. Der står noget med at jeg skal prøve at genstarte hvis det ikke er sket før. Det gør jeg så og isntallationen fortsætter indtil den igen kommer til ca. 10-15% inde i installation. Så kommer den blå skærm igen...????? har ingen problemer med 98/ME.
Avatar billede kimiwan Nybegynder
29. april 2002 - 13:35 #1
prøv at skrive dine fejlmeddelelser ned, så kan du være heldig at finde svaret på support.microsoft.com
Avatar billede tovarisj Nybegynder
29. april 2002 - 13:36 #2
Hvad skriver fejlmeddelsen ? Skriver den at den har problemer med at kopiere forskellige filer ?
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 13:36 #3
Skriver den ikke noget om hvad problemet er ?
Jeg har selv prøvet det men der skrev den hvad der var galt.
Jeg slog ACPI fra i bios så virkede det fint.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. april 2002 - 13:40 #4
Sørg for at din BIOS er opdateret inden du påbegynder installationen. Mange ældre BIOS revisioner accepteres ikke af WIn2K/XP. Dette kan netop resultere i bsod under installation.
Avatar billede lasselaursen Nybegynder
29. april 2002 - 13:44 #5
Det kan godt være at min bios skal opdateres. Jeg har et Asus K7M med Slot 1 og Athlon 500 mhz, så helt nyt er det ikke.

Hvad er ACPI??
Avatar billede lasselaursen Nybegynder
29. april 2002 - 13:51 #6
Den skriver sådan noget (kan ikke lige huske det præcis)

etellerandet_etellerandet_etellerandet_
Avatar billede resten Nybegynder
29. april 2002 - 14:00 #7
Ellers prøv med en load setu defoults i bios inden du prøver igen for så tror jeg den kommer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2002 - 14:57 #8
lasse>> etellerandet= ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) is an open industry specification co-developed by Intel, Microsoft, and Toshiba that defines a flexible and extensible interface for power management in PCs and related hardware.
Avatar billede kaare9 Nybegynder
04. maj 2002 - 20:37 #9
De gange jeg har mødt denne blå skærm med bla. bla. bla., har det enten været def. ram eller cpu. Computeren køre ellers fint under win98, men der bliver hardwaren heller ikke udnyttet optimalt. Det sker til gengæld under Win2K/XP. Så derfor denne forskel.
Ps: Win 98 er legetøj, Win ME er et bandeord.