Avatar billede kapsel Nybegynder
04. juli 2000 - 15:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linux router

Hej

Jeg får CC 1meg modem om en uges tid.

Jeg har cirka 3 computere som skal på internettet, og til det formål har jeg sat en Linux server op, som har følgende specs:

Redhat 6.2
486'er DX4-100mhz
16 MB ram
2 GB SCSI HDD

Jeg har compilet ny kernel til den (2.2.15), med IP_Masq, IPchains er også installeret..

Alt jeg mangler nu, er et komplet script, som lukker for alle unødvændige porte, og som kan styre at route fra 1meg modemet (eth1) til det andet netkort (eth0) som er koblet til en HUB..

En som har såddan et script liggende, eller en som vil lave det?

Porte som 21, 23, 80, 6667 - 7000, og 4000 skal være åbne (det vil jeg selv kunne indstille)..

Det skal være såddan, at når man kørere det, så er alt som det skal være.

</kapsel>
Avatar billede midiman Nybegynder
04. juli 2000 - 15:46 #1
kig på http://home1.stofanet.dk/midi

der står godt nok at det er til stofanet, men det er bare et spørgsmål om at ændre 1 eller 2 ip adresser
Avatar billede mbp Nybegynder
04. juli 2000 - 15:51 #2
Det med at lukke portenen gør du bare en gang for alle. Se filen /etc/inetd.conf
og hvis du starter i runlevel 3 hvilket du nok gør =) Så slet de services i /etc/rc.d/rc3.d/ du ikke vil have kørende.

ses kapsel.

Hilsen din væææn
Avatar billede kapsel Nybegynder
04. juli 2000 - 16:18 #3
wargh

Jeg accepterede spørgsmålet, og gav Midi 50 points

Men eksperten.dk gav dig 200

det var sgu ikke meningen, kan du ikk lige gi' mig dem igen ?
Avatar billede kapsel Nybegynder
04. juli 2000 - 16:22 #4
Har forresten kigget lidt på http://www.freesco.org

Nogle som har erfaring med det ?
Avatar billede kapsel Nybegynder
04. juli 2000 - 16:39 #5
hmm, afviste også mbp's svar, well, han er jo min væææn, så who cares ;oP

ej, du skal nok få et eller andet ;)
Avatar billede kapsel Nybegynder
04. juli 2000 - 17:06 #6
mbp, portene skal jo kun være lukkede for fremmede, altså, internt -SKAL- de være åbne..

Jeg vil jo gerne kunne telnette til den..
Avatar billede kapsel Nybegynder
05. juli 2000 - 18:36 #7
MiDi ?
Avatar billede kapsel Nybegynder
08. juli 2000 - 03:15 #8
SÅ SVAR DOG FOR HELVEDE