Avatar billede sydpost Nybegynder
29. april 2002 - 10:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opkaldsforbindelser

Jeg har på min bærbare PC (der kører Win2000 DK SP2) oprettet en del opkaldsforbindelser, hvilket har taget noget tid, da de alle er specielt opsat. Nu skal jeg så til at skifte bærbar, og så kommer problemet. Jeg har ikke meget lyst til at skulle oprette alle opkaldsforbindelserne igen. Er der ikke en mulighed for at kopiere opkaldsforbindelser ud på en diskette og over på en anden bærbar, eller evt. kopiere dem via netværk (jeg har en lille switch sat op), så jeg uden videre kan bruge dem på den anden bærbare. Jeg benytter mobiltelefon til opkaldene, så der bliver ingen problemer med indstilling af modemtype.

Det er da noget besværligt, hvis man hver gang man skifter bærbar eller reinstallerer sit styresystem skal oprette alle opkaldsforbindelser igen.
Avatar billede moebius Nybegynder
29. april 2002 - 10:29 #1
Jeg mener at den ligger i regedit, men er ikke sikker.
Men hvis de gør det, kan du jo bare finde dem der og så eksportere dem!!!
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. april 2002 - 14:13 #2
Både i Win98 og XP ligger de her "Kontrolpanel > Netværksforbindelser" og du kan sagtens kopiere dem ud på en diskette og så kopiere dem ind samme sted på den anden bærbare.
Avatar billede sydpost Nybegynder
29. april 2002 - 16:07 #3
Jeg har forsøgt at kopiere dem fra "Kontrolpanel > Netværksforbindelser", men får under Win2000 kun muligheden for at oprette en genvej. Jeg er logget ind som administrator, så det er ikke det, der er problemet.
Avatar billede tumben Novice
09. maj 2002 - 01:18 #4
lan forbindelser kan jeg heller ikke kopierer...men godt modemforbindelser....men det hjælper ligefedt..for brugernavn og passwords er ikke ført med over i kopien...tror ikke det kan lade sig gøre ...simpelthen af sikkerheds hensyn...du kan godt se ..hvis man kunne sende forbindelserne hjem til sig selv....hvis man sad ved en anden pc...ikke smart
ja hvad ved jeg ????
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. maj 2002 - 18:05 #5
Sker der noget eller hvad???
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. juni 2002 - 01:31 #6
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede sydpost Nybegynder
10. juni 2002 - 14:46 #7
Beklager min manglende tilbagemelding. Jeg har glemt at tjekke svarene. Jeg er nået frem til, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg har oprettet opkaldsforbindelserne manuelt - desværre. Jeg lader dog spørgsmålet stå åbent idet jeg håber, at der måske er den løsning, som så vil fremkomme her. Det er nok ikke den eneste gang jeg vil rende ind i det problem.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 15:49 #8
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede sydpost Nybegynder
02. september 2002 - 18:53 #9
Det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre. Har talt med en habil Win2000 teknikker og han mener heller ikke det kan lade sig gøre.