Avatar billede kochx Nybegynder
29. april 2002 - 07:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opstart af program

Hallo There

Jer er bekendt med at man opstarte programmer i:
1) Mappen startup.
2) Registreringstabel; Local_machine\software\Microsoft\windows\current\run, runonce, ....
Er der andre muligheder for at starte programmer skjult i en .INI fil f.eks.
Grunden til jeg spørger er at et program på min PC automatisk starter op og jeg kan F..... G...... mig ikke stoppe det, så længe det er i brug.

Med IT Support Hilsen
Kochx
Avatar billede xpmaster Nybegynder
29. april 2002 - 07:37 #1
prøv i start > kør at skrive msconfig der ligger en masse.
Alle ting der ligger i start folderen i start menuen kører jo også fra opstart
Avatar billede francke Nybegynder
29. april 2002 - 07:38 #2
Hvad er det for et program?
Avatar billede kochx Nybegynder
29. april 2002 - 07:38 #3
Der er ingen msconfig i win2000
Avatar billede francke Nybegynder
29. april 2002 - 07:41 #4
Avatar billede francke Nybegynder
29. april 2002 - 07:42 #5
Der står at det er til 95 men klarer også 2000
Avatar billede kochx Nybegynder
29. april 2002 - 07:53 #6
Jeg er sikker på at programmet ikke opstartes fra registrering tabel.
Avatar billede francke Nybegynder
29. april 2002 - 07:56 #7
Du kan nu fjerne mange opstartprogrammer med det!
Avatar billede kochx Nybegynder
29. april 2002 - 07:57 #8
Programmet startes fra en eller anden INI fil!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2002 - 09:52 #9
tror du skal bruge dette http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2002 - 09:54 #10
i startupCPL kan du starte, delete, indsætte programmer lige så tosset du vil, virker lidt ala msconfig.
Når du har installeret det kan du finde det i Kontrolpanelet.
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 12:18 #11
HEHE har selv været udfor samme problem. havde dl et lille program der hedder tvtool  det viste sig at være et FAKE program der i stedet fik diverse porno sider til at poppe op hver gang jeg rebootede og tændte et program.
Det lykkedes mig aldrig at finde hvor programmet startede fra så det endte med en formatering :(
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. april 2002 - 12:47 #12
Man kunne også lægge det inde i opgavestyring - og sige det skal køres ved startop. Ikke så skjult, men ikke lige det første sted man ville lede.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2002 - 13:12 #13
kockx> du KAN også bruge msconfig fra win98/me - kopieres over i winnt/system32 og køres derfra, så kan du fjerne det som ikke skal starte op (der kommer nok et par fejlmeddelelser, mn de skal bare ignoreres)
Avatar billede sup Nybegynder
11. maj 2002 - 03:00 #14
Prøv.
Startmenuen->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Systemoplysninger

vælg
Softwaremøljø->Startprogrammer

Der har du nogle af de programmer windows starter og hvor de ligger
i registreringsdatabasen. Du kan fjerne dem manuelt. Regedit :)
Men tag backup!

Sup.
Avatar billede sup Nybegynder
11. maj 2002 - 03:03 #15
Har du husket at kigge i begge startup mapper.
Alle brugere's startup mappe + din egen bruger profil.
Lidt for simpelt ik :)
hehe

Sup.
Avatar billede kochx Nybegynder
17. januar 2003 - 08:04 #16
Nej desværre: Det er gerne trjanske heste der bruger mere snedige måder at starte på.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. januar 2003 - 11:47 #17
win.ini
Avatar billede kochx Nybegynder
17. januar 2003 - 11:48 #18
How
Avatar billede kochx Nybegynder
17. januar 2003 - 11:59 #19
Jeg kunne godt tænke at se et eksemple!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2003 - 12:35 #20
Har du prøvet adaware?