Avatar billede karstenfl Nybegynder
28. april 2002 - 20:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

grafikkort...

Da jeg lige er kommet af med mit nuværende grafikkort(hercules geforce 2 gts) og ville sætte mit gamle(daytona geforce 2 mx400)i igen kom der et par bip fra computeren og skærmen var stadig i standby. Hvad kan det skyldes? for da jeg satte hercules kortet i, i sin tid istedet for mx400 kortet var der ingen konflikter...?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
28. april 2002 - 20:57 #1
du kan ha kommet til at rykke på ramene.. en bip lyd og slukket skærm er somregel noget ram der brokker siG!
Avatar billede radiohead Nybegynder
28. april 2002 - 20:59 #2
Tjeck kortet igen... Pres det ordentlig i
Avatar billede karstenfl Nybegynder
28. april 2002 - 21:07 #3
Det skulle side ordenlig i porten da den heller ikke kan komme længere ind
Avatar billede karstenfl Nybegynder
28. april 2002 - 21:09 #4
Det grafikkort jeg bruger i øjeblikket er hercules kortet som jeg skal af med i morgen så jeg håber det andet kan komme til at køre
Avatar billede karstenfl Nybegynder
28. april 2002 - 21:13 #5
tror i evt. at det kan være bios opsætning?
Avatar billede halifax Nybegynder
29. april 2002 - 01:27 #6
Har du gjort det i denne rækkefølge: Afinstallere/fjerne software/drivere til Hercules mens det sad, luk ned og sluk PC.
Skift kort til MX400, lad pc'en finde nyt hardware og installer drivere til det.
Går ud fra begge kort er AGP, så det har næppe noget med BIOS opsætning at gøre.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. april 2002 - 01:34 #7
Lyt til hvor mange og hvor lange beep koder du får (forhåbentlig ikke mere :) )
Læs om betydning af beepkoder til forskellige BIOS her
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/
Avatar billede karstenfl Nybegynder
29. april 2002 - 13:46 #8
jeg er inde på siden nu men hvad skal så gå ind i?
Avatar billede karstenfl Nybegynder
29. april 2002 - 13:53 #9
de gamle drivere til hercules kortet er detonator drivere så det burde være den samme driver mx400 kortet skal køre med.
Avatar billede karstenfl Nybegynder
29. april 2002 - 14:01 #10
burde den ikke starte skærmen op når jeg tænder computeren hvis det nu viser sig at være en driver konflikt i windows?
Avatar billede halifax Nybegynder
29. april 2002 - 15:01 #11
Jow, du brude starte skærmen op. Din teori om de samme drivere kan jeg ikke afvise.
Har du mulighed for at prøve MX kortet af i en anden pc for at se om det vil starte op/tænde skærmen der? Det er klart en eller anden hardwarefejl - ikke en monteringsfejl, da du angiver, at kortet er sat helt og fast i. Kortet kan være defekt.
Beep koder fortæller noget om, hvor en fejl er, i grafikkort, i RAM osv. Men ikke hvad fejlen nødvendigvis er elelr hvordan den måske afhjælpes. Beep koder kan variere lidt fra typen af BIOS. Har du fx en Award bios klikkes på Award i venstre side for at få en oversigt over deres beepkoder.
En pc skal altid give eet beep ved opstart. Ved flere beep, korte/lange, er der noget galt. Hvilken bios har du? Hvor mange beep får du og hvilke? (korte/lange)
Avatar billede karstenfl Nybegynder
29. april 2002 - 15:20 #12
det er noget i den retning: bip, biip-biip, bip
Avatar billede halifax Nybegynder
29. april 2002 - 15:54 #13
Jah., typisk grafikkort problem.
1. Hvis muligt få kortet testet i en anden pc.

Det tyder ikke på andre fejl ved dit system, da pc'en kan køre med Herkules kortet. Tyder derimod på et defekt MX kort  :(
Avatar billede karstenfl Nybegynder
29. april 2002 - 16:52 #14
ok, tak for hjælpen