Avatar billede spacenetcafe Nybegynder
28. april 2002 - 19:30 Der er 26 kommentarer

Lak , lak lak...... Og lak

Vi har en internetcafe som består af ca. 50 computer. Vores størreste problem er lak under spil, såsom Cs. og andre spil som ikke kræver særlig meget.

Vi har prøvet win 98, me og 95, men lak har vi ikke kunne løse endnu.

Vores netværk er korrekt, både med kabler, Swich boxe og så videre.

Avatar billede spilihp Nybegynder
28. april 2002 - 19:35 #1
hvor store er jer computer
Avatar billede radiohead Nybegynder
28. april 2002 - 19:36 #2
og netkort?
Avatar billede spilihp Nybegynder
28. april 2002 - 19:38 #3
og hvad for en grafikkort har i i jer's computer
Avatar billede casper2 Nybegynder
28. april 2002 - 19:39 #4
Det staves: Lag (skal forståes på en pæn måde) :)
Avatar billede spilihp Nybegynder
28. april 2002 - 19:40 #5
det er best vis i bruger win 98 se
i skal ik bruge win 98me eller win 95
Avatar billede spilihp Nybegynder
28. april 2002 - 19:41 #6
hvoe ligger jer's netcafe henne
Avatar billede spilihp Nybegynder
28. april 2002 - 19:41 #7
hvor ligger jer's netcafe henne
Avatar billede spacenetcafe Nybegynder
28. april 2002 - 19:41 #8
gforce 2 pro 64 mb
Avatar billede spacenetcafe Nybegynder
28. april 2002 - 19:43 #9
brønshøj
Avatar billede spacenetcafe Nybegynder
28. april 2002 - 19:43 #10
1600 mhz
Avatar billede spacenetcafe Nybegynder
28. april 2002 - 19:44 #11
dfd
Avatar billede spilihp Nybegynder
28. april 2002 - 19:49 #12
hvad for et win bruger i
Avatar billede spilihp Nybegynder
28. april 2002 - 19:51 #13
hvor hurtig er jer's netkort er det 10/100
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. april 2002 - 22:06 #14
1. Hvilket swiche bruger i?
2. Hvor stort et lag er der tale om?
3. Er der lag selv om det kun er et 2 player spil?
4. Er det op imod en server at det begynder at lagge?

Andre ting vi burde vide?
Avatar billede jmarkling Nybegynder
29. april 2002 - 00:52 #15
Hvorfor hedder det egentlig lag og ikke lack?
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. april 2002 - 06:43 #16
Fra Engelsk-Dansk ordbogen:

vb Komme bagefter; bevæge sig langsomt, smøle; sb forsinkelse; det man er bagefter; efterslæb; ~ behind komme (, være) bagefter.

Så det er fordi lag betyder lige præsis det betyder.

Lack har noget afgøre med at man mangler.....
Avatar billede jmarkling Nybegynder
29. april 2002 - 08:34 #17
tak goulduck
Har dog også fundet en forklaring i mellem tiden:
"LAtensy Gabs"

BTW.
For at kunne byde med en svarmulighed på ovenstående problem, så bør vi have flere informationer, som det også fremgår af de mange små spørgsmål!!!

Jeg har følgende spørgsmål og kommentare:
1.Når der spilles på Jeres cafe, så anvender i forhåbentlig lokale IP'adr. Så I ikke belaster Jeres eksterne forbindelse, der jo ikke har samme kapacitet, som Jeres lokal-netværk og vil derfor være skyld i en del lag.
2.Hvor stor er Jeres forbindelse udadtil?
Avatar billede razorgoose Nybegynder
29. april 2002 - 13:48 #18
find en "lille" pc omkring 300 mhz og en lille HDD og installerer linux og lad den stå og arbejde som server :)

Razorgoose
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. april 2002 - 14:00 #19
razorgoose>> Som CS server eller hvad?
Avatar billede jmarkling Nybegynder
29. april 2002 - 14:02 #20
Ja, jeg er også nysgerrig...
Hvad skulle den bruges til?
Avatar billede razorgoose Nybegynder
29. april 2002 - 15:04 #21
ja som cs server:)
det kræver ikke ret meget...har selv en på 800 mhz og en på 300 mhz kører perfekt begge...800 mhz står fast på min 10mbit linie og 300 mhz tager jeg med til lan party´s som server og der er ingen problemer med at trække det :)
Razorgoose
Avatar billede xcuse Nybegynder
29. april 2002 - 15:47 #22
Lag har ikke noget med selve computeren at gøre...(mener jeg i hvert fald ikke) Det er din/jeres internet opkobling....hvor hurtig er den??
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. april 2002 - 15:47 #23
Jeg tror ikke at vi kan løse noget, uden lidt mere respons fra  spacenetcafe, tror jeg ikke at vi kan hjælpe så meget. :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. april 2002 - 15:48 #24
Wow -man kan ikek sige det jeg lige har skrevet - man i forstår det sikket!
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. april 2002 - 15:49 #25
xcuse> Lag og computer hastighed kan godt påvirke hinnanden.
Avatar billede jmarkling Nybegynder
03. juni 2002 - 10:19 #26
Status?
En tredie ting der kan give lag udover netværksopsætning og PC-problemer er for mange små prgrammer der ligger og ballade i baggrunden så som gator og alt det andet spyware der nu bliver installeret i forbindelse ivrig kunder der installere til højre og venstre og kigger meget porno osv...
Vi havde et par lagger i vores klan, og det hjalp meget efter de Fik fat i et prog. på www.lavasoftusa.com " gå ind under download og hent ad-aware" det fjerner spyware som gator og alexis og en masser ander ting som bla. piller ved winsock32. Når sådan noget er på pc´en sløver det kommunikationen osv.