Avatar billede pawd Nybegynder
28. april 2002 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

søgning i XML

En masse oplysninger sat op i XML/XSLT (IE5.5>). Det jeg har brug for er en simpel søgefunktion på siden. Jeg ved at det kan lade sig gøre, men kan ikke finde et eksempel. Er også klar over at søgning bliver casesensitive.
Ja, det ville være lettere at hamre det ned i en DB, men sådan skal det altså ikke være :(
HJÆÆÆÆLP....
Avatar billede jmc Nybegynder
28. april 2002 - 18:44 #1
jeg lytter lige med, da jeg også har været på kik fpr nogle måneder siden.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 19:05 #2
Lad os sige du har div. templates til elementerne i din XML struktur - hvis du så vil output'e alle der indeholder "dingo", kan du prøve det her:

<xsl:apply-templates select="//*[contains(., 'dingo')]" />

- eller alle der starter med "Der var engang":

<xsl:apply-templates select="//*[starts-with(., 'Der var engang')]" />

/CS
Avatar billede pawd Nybegynder
28. april 2002 - 19:59 #3
Jeg vil gerne have en blank side med søgefelt, så det er muligt at
søge på et bestemt tag (i dette tilfælde
<garde>palle<garde>), og få vist den tilhørende blok xml.
Avatar billede pawd Nybegynder
28. april 2002 - 20:12 #4
Kan jeg splitte oplysninger op, og søge på filnavne istedet ?