Avatar billede tazmanian Nybegynder
28. april 2002 - 14:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg ASP til at fungere på min IIS?

Hejsa,
jeg har forgæves forsøgt at få ASP-sider til at køre på min IIS-server (5.0 på en Win2k Pro).

Nogen som kan guide mig igennem?

Pft
taz
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. april 2002 - 15:00 #1
det burde virke som standar..

har du kørt IIS Lockdown?? eller noget ligende?
Avatar billede egede Nybegynder
28. april 2002 - 15:01 #2
Afinstallér IIS under "Windows Installation" og installér den igen...
Avatar billede tazmanian Nybegynder
28. april 2002 - 15:05 #3
djeclemen>> ja .... er det dér den er gal?

egede>> ville lige se om der var andre løsninger, inden jeg gik igang med netop dét ... ;o)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. april 2002 - 15:24 #4
ja IIS lockdown lukker for alt det..!!

prøv og restore den IIS backup IISlockdown laver.!!

højreklik på compen (i iis) og vælg all tasks vælg så backup/restore..

så burde det virke..!!

MEN kør så IIS lockdown igen og LÆS alt den vil slå fra, vælg derefter at den ikek skal fjeren asp script funktionen
Avatar billede tazmanian Nybegynder
28. april 2002 - 15:27 #5
hmmm, under min backup/restore har jeg 2 backups: oblt-mb og oblt-once
Skal jeg restore begge?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. april 2002 - 15:28 #6
bare den ældste
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. april 2002 - 15:28 #7
MEN tag lige en backup først
Avatar billede tazmanian Nybegynder
28. april 2002 - 15:40 #8
djeclemen>> JA DA!!! Det var der, fejlen lå. Tusind tak for hjælpen. Point til dig! ;o)

Vil dog lige bemærke, at det er nemmere at køre den oprindelige IIS-lockdown fil, som er hentet fra MS. Hvis lockdown er installeret, fjerner den det, hvis ikke, installeres det.

taz
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. april 2002 - 15:44 #9
har selv haft samme problem, og jeg fandt fejlen i IISlockdown, at jeg ligesom dig havde spæret for for meget :-)
Avatar billede tazmanian Nybegynder
28. april 2002 - 17:01 #10
okay, jeg var lidt hurtigt ude ... når nu jeg installerer lockdown igen, fjernes ASP også.
nu har jeg prøvet en del forskellige kombinationer. har du nogen idé om hvad jeg skal vælge fra og til?
til at starte med skal jeg vælge en server template, og der kan jeg bl.a. vælge statisk eller dynamisk webserver. jeg har statisk IP, så jeg har valgt statisk webserver. er det korrekt?
så sætter jeg hak i View Template Settings hvorefter jeg får en masse felter hvor jeg kan vælge fra og til.
her vælger jeg selvfølgelig asp til og beholder også Scripts-mappen, men med disse indstillinger fungerer asp ikke.
what say you?
Avatar billede burningice Nybegynder
30. april 2002 - 00:13 #11
statisk server = html filer
dynamsik server = asp/php/perl osv filer