Avatar billede dpp Nybegynder
28. april 2002 - 13:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

trafik begræmsning

Er der nogen der kender et godt program til at begrænse
upload fra en server.
Jeg har to computere, der er forbundet til nette via en switch, den ene er en server, den anden en almindelig pc. Mit problem er at når folk downloader fra serveren, har jeg ikke nok båndbredde til pc'en. Findes der et program jeg kan installere på server maskinen, så jeg kan begrænse uploadhastigheden.

serveren køre på win 2000 og apache 1.3
Avatar billede easytouch Nybegynder
28. april 2002 - 13:21 #1
Når folk downloader fra din server, er det så via ftp?
eller er det indholdet på din webserver?
Avatar billede dpp Nybegynder
28. april 2002 - 13:53 #2
Det er indholdet på min server
Avatar billede easytouch Nybegynder
28. april 2002 - 14:07 #3
Hvis du har IIS installeret.
Så har du mulighed for at gå ind i Kontrolpanel/Administration/computeradministration/Internet information service...
Her inde højre klikker du på internet information service og vælget egenskaber, og sætter din begrænsning på f.eks 10kb/sek
Avatar billede dpp Nybegynder
28. april 2002 - 14:26 #4
som jeg skrev i det indledende spørgsmål, benytter jeg en apache server. Det ønsker jeg at blive ved med, da jeg en gang er blevet hacket i forbindelse med IIS.
Avatar billede easytouch Nybegynder
28. april 2002 - 14:42 #5
hvis vi starter med at tage udgangspunkt i ftp...hvilken ftp server bruger du?
Avatar billede dpp Nybegynder
28. april 2002 - 15:00 #6
en freeware server fra tucows :
Cerberus FTP Server 1.71.
men det er mindre relevant da det kun er mig selv og én af mine kammerater der har adgang.
Problemet er HTTP trafikken gennem web-serveren.
Avatar billede easytouch Nybegynder
28. april 2002 - 15:31 #7
du kan prøve at logge dig ind på http://www.sokkel.dk der vil du sikkert kunne finde dine svar omkring apache
Avatar billede easytouch Nybegynder
28. april 2002 - 15:32 #8
undskyld brug denne her http://www.sokkel.dk/manual/index.html
Avatar billede dpp Nybegynder
28. april 2002 - 16:14 #9
Jeg har prøvet at lede apache's hjælpe sider igennem, men kunne ikke finde noget om trafik begrænsning.
Jeg håbede på, at der var nogen, der kendte et program der uafhængigt at serveren, kan begrænse TCP/IP trafikken
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. april 2002 - 17:57 #10
Prøv at kikke i switchens dokumentation. Gode switche kan støre båndbreden op og ned på switchport niweau

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. april 2002 - 23:56 #11
Jeg stavespasser
støre=styre og niweau=niveau
Avatar billede snowball Novice
29. april 2002 - 00:01 #12
Der findes en mod_bandwith til apache som skulle kunne det du ønsker. Læs mere på http://www.cohprog.com/v3/bandwidth/intro-en.html

Snowball