Avatar billede t-man Nybegynder
22. juni 1999 - 00:26 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP MIG MED STANDBY!!

for nogle dage siden satte den sig fast da jeg forsøgte at sætte den i standby og det gør den stadigvæk hvis jeg sætter den i standby... jeg syntes ikke at jeg har pillet i bios eller i kontrolpaneltet så meget at dette problem kunne opstå... Kan du hjælpe mig???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 00:37 #1
prøv at gøre det lige når den har startet. hvis det stadig ikke virker, KAN det være et af de programmer som bliver indlæst under opstart.

        hvis du bruger windows 98 kan du prøve at køre msconfig.exe og under        setup prøve at vælge alle programmer fra og genstarte.

        hvis det virker nu, er det et af dem som laver fejlen. så må du gå frem        et program ad gangen til du finder fejlen. husk at genstarte hver gang        du ændrer noget

                hvis det ikke hjælper så tilføj dem igen og genstart...

hvis det virker efter genstart, er det måske et af de programmer du har som konflikter med den... prøv dig frem....

prøv også at gå ind i BIOS og loade BIOS-defaults og huske at sætte APM til on...
Avatar billede gorba Nybegynder
23. juni 1999 - 01:15 #2
er det så'n at efter standby du ikke får liv i den, ja gorba ,, det er det han siger" men jeg har prøvet det samme, jeg tror man skal ha lidt tålmodighed, hvis det er den standby hvori, den lukker det hele ned , og egenligt er det bare at røre musen, og " flup" det hele kommer op igen.
gorba
Avatar billede t-man Nybegynder
23. juni 1999 - 01:37 #3
cyberesben er det det win hjælp kalder for oprettes et rent miljø til fejlfinding du mener???
Avatar billede sander Nybegynder
23. juni 1999 - 01:49 #4
Min gør det samme, luk de programmet som ligge og æøre i baggrunden, ned en efter en og så prøv dig frem, det tager måske lidt tid, og er måske ikke det mest tekninsk med det virker, det er helt sikker et eller andet program der driller
Avatar billede t-man Nybegynder
23. juni 1999 - 01:56 #5
cyberesben det virker desværre ikke
Avatar billede t-man Nybegynder
23. juni 1999 - 01:58 #6
gorba jeg prøvede i 4 min at få den fra standby før jeg trykkede på reset.... er det langtid nok??
Avatar billede arimet Nybegynder
23. juni 1999 - 06:43 #7
Hvis du har et program f.eks. Norton SpeedStart eller lignende, så prøv at gå ind og optimere din startfrekvens og især din system registrerings database da det også kan være sys reg. konflikter. Jeg har på en 166+ Cyrix oplevet at min pc'er var ca. 5 min. om at starte op.
Avatar billede t-man Nybegynder
23. juni 1999 - 12:10 #8
jeg har ikke Norton SpeedStart eller et lingende program.... føgler der et lingende program med win98 ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:13 #9
prøv at køre defrag
Avatar billede mk-software Nybegynder
23. juni 1999 - 15:08 #10
Prøv at genstarte din maskine
og så når den er under opstart så tryk
F8/F5 og kør din maskine i Fejl sikker tilstand, og prøv så at så den til at gå i standby hvis dette ikke virker så vil jeg hvis jeg var dig formater din maskine.. da der sikker er opståde en fejl i systemme.. Elser skriv til mig på Belhauge@hotmail.com
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 18:31 #11
mk>> dit svar holder ikke en skid... man kan ikke vælge stand by når den er i fejlsikker tilstand
Avatar billede t-man Nybegynder
23. juni 1999 - 23:23 #12
cyberesben siger vist det hele....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juni 1999 - 01:16 #13
t-man hvad mener du?
Avatar billede t-man Nybegynder
27. juni 1999 - 01:51 #14
glem det...... jeg afviste svaret fra mk-software så skulle jeg helst skrive begrundelsen.... det er det.....
Avatar billede t-man Nybegynder
27. juni 1999 - 01:53 #15
er der ingen der kan hjælpe mig????????? (siden der ikke er kommet flere svar)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. juni 1999 - 02:03 #16
prøv på usenet....
Avatar billede rasmusr Nybegynder
27. juni 1999 - 02:07 #17
Jeg har også prøvet at sætte min puter i stand-by nogle gange men jeg har aldrig kunne komme ud af det. Har din puter nogensidne kunne det??? Ellers kan det være dit bundkort ikke understøtter det.
Avatar billede t-man Nybegynder
27. juni 1999 - 02:07 #18
hvad????!
Avatar billede t-man Nybegynder
27. juni 1999 - 02:12 #19
Jeg har kunne gå i standby!!!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
29. juni 1999 - 12:30 #20
OK hvilken version af windows 98 er det du har? Hvis det er WIndows 98 SE 1 så er der en fejl i standby funktionen det får maskinen til at sætte sig. Læs eventuelt på: http://www.pcworld.dk/Vis_artikel.asp?ID=2202

Der finder du dit svar med mindre det ikke er SE 1 du har så kan jeg ikke hjælpe =)

//ntmaniac
Avatar billede t-man Nybegynder
29. juni 1999 - 18:49 #21
Hvordan kan jeg se om jeg har win98 se 1??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. juni 1999 - 19:47 #22
hvornår har du installeret den?
Avatar billede t-man Nybegynder
29. juni 1999 - 19:57 #23
jeg fik den for ca. 10 måndere siden
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
29. juni 1999 - 21:40 #24
hvis du fik den for ca 10 måneder siden er det ikke SE 1. Ja så kan jeg desvære ikke hjælpe, men nu ved andre da det med SE 1...håber jeg =)
Avatar billede t-man Nybegynder
07. juli 1999 - 02:26 #25
er der andre gode bud?? dårlige bud er også godt nok!!!!!!!!!!!
Avatar billede t-man Nybegynder
29. september 1999 - 12:54 #26
nå ikke...