Avatar billede roxydk Nybegynder
28. april 2002 - 09:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk og switch

Jeg har 2 computere, den ene med XP, den anden med '98. Min adsl forbindelse er 256/128 bredbånd fra TDC (med netkort, uden router).
Jeg har indkøbt en switch og har forsøgt at koble begge computere på et netværk, uden at det er lykkedes for mig. På begge computere vil de kun selv sig selv og ikke den anden computer på netværket.

Jeg har forsøgt at følge alverdens vejledninger for at sætte netværket korrekt op, men de kan stadig ikke finde hinanden.

Jeg sætter kablet fra adsl modem'et ind i uplink på switchen. Sætter et kabel fra en switch port til netkort på ene computer (netværkskort lyser kun gult). Forbinder anden computer med kabel fra netværkskort til port i switch også.
Ingen af computerne kan se den anden + ingen af dem kan gå på nettet.

Sætter jeg kabel direkte fra adsl modem i netværkskort på den ene eller den anden computer, kan den pågældende computer bruge internettet uden problemer.

Er der nogen der kan hjælpe mig?! Jeg vil så gerne have det til at virke!

Har også forsøgt at få byttet switchen, da jeg troede det var den det var galt med men...det har heller ikke løst problemet.

Har dynamisk (men ikke fast) ip adresse fra TDC.
Avatar billede spilihp Nybegynder
28. april 2002 - 19:48 #1
har du sat(ip adr og(gayway) rigtig frik sembel 127.248.25.1
Avatar billede zenze Nybegynder
28. april 2002 - 20:59 #2
Har du husket at højreklikke på drevene, du vil dele - og har du SÅ delt dem og givet dem et navn (bogstav)?
Er der installeret fil- og printerdeling?
Avatar billede fjorbak Forsker
28. april 2002 - 22:03 #3
Jeg Har netop sat en ADSL op fra TDC, og lejet en router fra TDC 14 pr mdr og har selv købt en switc og uden andet end at følge brugsanvisningen fra TDC og uden TCP/IP adresser på indersiden (LAN) og dynamisk TCP/IP på WAN (ydersiden). Anlægget kører perfekt, derfor spar ikke de par små ører.
Avatar billede fjorbak Forsker
28. april 2002 - 22:04 #4
Jeg glemte at du skal tilføje fildeling under opsætningen af dine protekoller, og tag dem alle med.
Avatar billede cybermike Nybegynder
28. april 2002 - 22:16 #5
Dynamisk ip er det stikmodsatte af fast ip, hvilket altså betyder at betydningen af din parantes (men ikke fast) ligger i ordet "dynamisk"
Avatar billede zaditor Nybegynder
28. april 2002 - 22:20 #6
Har du installeret NetBIOS..?
Avatar billede klodoven Nybegynder
29. april 2002 - 00:01 #7
du skriver at du har sat kablet fra ADSLén ind i "uplink"?! På min router er uplink-stikket et slags "udtag" til en hub/switch, og mit bredbåndsmodem sidder i WAN, på routeren.
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. april 2002 - 07:14 #8
Hvor mange ip'er har du fået med til dit bredsbånds-svineri?

Normalt skal du bruge routeren hvis du vil have flere maskiner
på internettet, men jeg kan ikke huske hvor mange ip'er du får med.

  Mike
Avatar billede roxydk Nybegynder
29. april 2002 - 08:50 #9
Jeg har fulg manualen fra denne site: http://www.wown.info/j_helmig/wxpwin9x.htm
Men uden at det lykkedes for mig at få det til at virke.
Har også tilføjet fildeling.

Mener at jeg har op til 5 dynamiske ip adresser fra TDC
Avatar billede mrhc Nybegynder
03. maj 2002 - 13:39 #10
Jeg har kæmpet med samme problem som dig og fulgt med her på siden, jeg har lige fået min forbindelse fra pc'en til nettet til at virke, måske kan det være samme løsning hos dig. Det er lidt pinligt tror jeg; men Rj45 stikket fra kabelmodemet skal sidde i up-link porten i switchen, jeg troede den var til udv. af netværket med yderligere hubs el. switch.
Avatar billede mrhc Nybegynder
03. maj 2002 - 13:41 #11
Undskyld mit indlæg, løsningen fik jeg af dig ! Dit problem kan være at ledningerne i dit kabel eller netkort kan være krydset !
Avatar billede roxydk Nybegynder
04. maj 2002 - 09:01 #12
Jeg har fået løst mit problem nu :o) Problemet var at det ene kabel jeg brugte ikke var et krydset kabel. Nu virker det sgu'! :o)

Takker for de hurtige svar og forsøg på hjælp - det er altid dejligt!
Avatar billede mrhc Nybegynder
04. maj 2002 - 10:56 #13
Det glæder mig at du også har fået løst dit problem, hvor går de 30 point hen ?
Avatar billede roxydk Nybegynder
06. maj 2002 - 08:15 #14
Dem har jeg givet til cybermike allerede