Avatar billede stssts Nybegynder
28. april 2002 - 07:42 Der er 13 kommentarer

Fysisk opsætning af Dell WLAN ?

Jeg har netop investeret i en Dell laptop med indbygget miniPCI trådløst netkort og en Dell Truemobile 1170 basestation, som jeg har koblet til mit eksisterende LAN. Ingen problemer i det ! Men ... Dækningen :-(
Er der nogen der har erfaring med fysisk placering af basestationen så man opnår den bedste dækning ? (Jeg ved at der er mange faktorer der spiller ind, men skal den monteres højt / lavt, på hovedet eller hvad). Pt. har jeg "lavt signal" / "ingen signal" ved ca. 10 m. afstand :-((
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 08:19 #1
Har du forstyrrende støjkilder i nærheden?
Avatar billede stssts Nybegynder
28. april 2002 - 08:25 #2
Tjaaa, jeg har jo mine trådløse telefoner og min mikrobølgeovn :-/ Men selv uden strøm til disse har jeg dårlig dækning.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 08:27 #3
Er der vægge mellem base og den bærbare?
Avatar billede stssts Nybegynder
28. april 2002 - 08:35 #4
Jeps, 3 stk af gips / træ. Ingen metal. Bortset fra søm og skruer :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 08:38 #5
Prøv at øg afstanden men uden at der er vægge i mellem. 3 vægge er faktisk meget.
Avatar billede stssts Nybegynder
28. april 2002 - 08:44 #6
Har pt. lidt svært ved at øge afstanden uden at der er vægge i mellem (river dem ned senere i dag - LOL) men det er "kun" alm. skillevægge (50mm. rockwooll & plader) så det burde da ikke være det.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 08:52 #7
Hvor står din base lige nu?
Avatar billede stssts Nybegynder
28. april 2002 - 08:58 #8
Den står på et bord i det miderste rum i huset (huset er ca. 14 x 7 m.)Og jeg har den bærbare i den ene ende af huset.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. april 2002 - 10:09 #9
Hmmm ....

http://www.euro.dell.com/countries/uk/enu/dhs/local/topics/gen_specs_truemobile_inspn.htm

Ifølge Dell, burde du ikke have nogen problemer...
Avatar billede stssts Nybegynder
28. april 2002 - 10:49 #10
Helt enig, iflg. Dell burde der ikke være noget problem .....
Jeg må se om jeg kan flytte l..... ud i haven og lave et "line of sight" forsøg.
Avatar billede stssts Nybegynder
28. april 2002 - 11:40 #11
Kastede lige basen ud af vinduet og gik 25 m. væk med den bærbare, :-(
Signalet var utroligt ustabilt og svingede mellem 7 og 25 db SNR (er ca. 50 db. ved siden af basen).
Gud ved om der er så meget interferens i Nordsjælland, eller er Dell bare noget l... !
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 11:42 #12
Er der højspændingsmaster i nærheden?
Avatar billede stssts Nybegynder
28. april 2002 - 11:45 #13
Ikke inden for de nærmeste par km.