Avatar billede manon Nybegynder
28. april 2002 - 01:58 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Ingen klartone til K56 modem - hva´ så? (find fem fejl)

Hejsa

Min Mor og hendes mand sider i Italien med deres PC og deres 56K modem og kan ikke logge på deres Internet.

Nu fik jeg en fax af dem og jeg håber i måske kan komme med et bud på hvad der kunne være galt eller hvad de skal gøre for at finde fejlen eller udbedre den.

<---start tekst----->

...bla, bla.....
Siden søndag har jeg ikke kunne komme på nettte.
Modemet modtager ikke nogen klartone fra telefonledningen.
Der er ikke forbindelse. Jeg har prøvet at sætte såvel en telefon som faxforbindelse til ledningen, og begge virker.
Jeg har prøvet at skrifte modem - forhåbenlig med alle handlinger gennemført, men intet har hidtil medført en klartone.

...bla,bla....
<-----slut tekst------>

Hvad kan der være sket i dette tilfælde?
Et af mine bud kunne være at de ikke har betalt deres internetregning! *s*
Et andet bud kunne være at de ikke har inst. modemet korrekt.

Har i flere bud ??????

.
Avatar billede supervisor Nybegynder
28. april 2002 - 02:13 #1
Har du prøvet at skifte com port ?
Avatar billede mike23 Nybegynder
28. april 2002 - 03:24 #2
Står modemet under Enhedshåndtering (Højreklik på Denne Computer->egenskaber->Hardware->Enhedshåndtering) som at skulle virke korrekt??
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. april 2002 - 08:22 #3
1) Virker kablet????
2) Har modemet virket med den konfiguration det har nu?
3) Har der været noget galt med telefonen, eller har det været uvejr?
Jeg har før set problemet er opstået efter en overspænding, f.eks et lyn-nedslag. Hvis dette er tilfældet, skal der et nyt modem til.
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2002 - 09:11 #4
Sidder ledningen i det rigtige stik på modemet? (LINE hedder det normalt)
Avatar billede madskp Nybegynder
28. april 2002 - 12:52 #5
Er modemet sat op til det rigtige land? Dette gøres normalt i kontrolpanelet under modemopsætning. Dog er der i nogle tilfælde hvor der i softwaren til modemet er en seperat landevælger. Denne findes også i kontrolpanelet.
Avatar billede manon Nybegynder
28. april 2002 - 20:24 #6
Nå!
Nu fik jeg faxet til Italien og har fået et retursvar.
Og der er kommet nogle flere oplysninger som måske kan hjælpe os frem til en løsning.

1.)
Det er en Win 2000 PC

2.)
Der kan måske være virus på PC´en (der blev sendt wordtekst ud sammen med emails, hvilket den ikke burde/skulle, da modemet stadig virkede.

3.)
Der er indkøbt et nyt Rockweel modem og inst. korrekt ilfg. Enhedshåndteringen.

4.)
Både det nye og det gamle modem kunne ikke få "klartone"

5.)
Når der klikkes på Internetforbindelsen kommer et lille Modemopkaldvindue der siger at den "forbinder til internettet" og ringer op, men så kommer der er nyt windowsvindue som siger at der ikke er  "Ingen Klartone!"

Hvad kan det være???????

[Jeg har bedt ham om at afinst. modem og opkald til internet og geninst. modem + Internet (Tiscali i Italien som er deres ISP´er).
I morgen vil han ringe til Tiscali (i Italien som er deres ISP´er) og forhøre sig om der er fejl på deres server.
Og han vil ligeså kontakte modemsælgeren.]

Kan i kommer i tanke om hvad fejlen eller kunne være ??????????????????

.
Avatar billede manon Nybegynder
28. april 2002 - 20:25 #7
PS: I må gerne svare asap da jeg gerne vil faxe tilbage til dem asap
Avatar billede manon Nybegynder
30. april 2002 - 03:50 #8
Nå, så fik jeg svar fra italien og de havde besøg af en ven som rejser mellem USA og Landet og kendte problemet og løsninger.

Løsninger var at der under modem installationen skal sættes flueben i feltet – afvent klartone.

Så ingen er jer havde ret - desværre, men som tak for forsøget for i alle 5 point hver.