Avatar billede wally Nybegynder
27. april 2002 - 17:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra en access-database på nettet?

Okay......

kan man hente data fra en access-db som ligger et eller ander sted på nettet? Hvis ja - hvordan! (skær det ud i PAP!)

Mvh William
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
27. april 2002 - 17:34 #1
du skal ha' fat i ODBC driverne til delphi - ved ikke hvor de ligger

så er der en meget simpel form, man skal udfylde med lidt info - virker ret godt...
Avatar billede wally Nybegynder
27. april 2002 - 17:37 #2
okay... men hvis laver et program som benytter ODBC drivers hvad sker der så hvis jeg giver programmet til andre? Ville de kunne kører programmet og forbinde direkte til access-databasen uden problemer?
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
27. april 2002 - 17:41 #3
hvis du kan include odbc i delphi - det burde man kunne...

ellers ville det kræve at de også lige install'ede odbc sammen med programmet...
Avatar billede wally Nybegynder
27. april 2002 - 18:00 #4
nemmerlig :)
Avatar billede stoney Nybegynder
27. april 2002 - 20:14 #5
Det kan du ikke med en access database.
Brug Interbase eller MySQL, de er begge freeware

Stoney
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
27. april 2002 - 20:22 #6
jo man kan!

det kræver bare at man har en lidt hurtig forbindelse, for den skal hente hele databasen hver gang den skal lave noget med den.

men ja, mysql(gratis) eller oracle(bedst, men koster) er klart de bedste valg!

-hansen
Avatar billede stoney Nybegynder
27. april 2002 - 20:27 #7
hansen2000>>

Så kræver det at du mapper et drev til databasen.

Hvordan vil du ellers gøre det ?

stoney
Avatar billede wally Nybegynder
27. april 2002 - 20:36 #8
Jeg har faktisk prøvet at få det til at spille med en MySQL DB ved at bruger mySQLDAC. Jeg får bare en fejl når jeg prøver at skabe forbindelse. Den skriver at jeg ikke har tilladelse til at forbinde til den MySQL DB.
Avatar billede wally Nybegynder
27. april 2002 - 20:52 #9
Jeg har prøvet at ændre rettighederne for den databasen (fra localhost til noget andet) men det er sgu ikke lige så let.
Avatar billede wally Nybegynder
27. april 2002 - 21:04 #10
Jeg gider ikke mere! Konklusion: Det kan ikke lade sig gøre....:p