Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 16:17 Der er 7 kommentarer

Forbindelse til MySQL....suk

Jeg har læst og læst og læst og jeg er kommet så langt:

jeg har nu fået installeret mysql-dac fra http://www.microolap.com/mysqldac.htm og jeg har smidt et mysqlDatabase komponent på en form. Jeg angiver derefter de relevante database oplysninger i Editoren, men når jeg prøver at vælge "true" ved Connected får jeg en error: "Host blah_blah is not allowed to connect" ??

Hvordan fortæller jeg MySQl-databasen eller serveren at den skal tillade forbindelse udefra? (jeg har fuld adgang til serveren.)
Avatar billede stoney Nybegynder
27. april 2002 - 16:21 #1
Har du åbnet for port 3306 i din router/firewall

Stoney
Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 16:28 #2
ehh... og hvordan gør jeg så lige det? Jeg har bruger ensim kontrolpanel på min server hvis nogen kender det....
Avatar billede stoney Nybegynder
27. april 2002 - 16:35 #3
Jeg går ud fra du har ADSL.
Hvis du bruger Cybercity har fuld adgang til din ADSL router.
Hvis du bruger TeleDanmark skal du nok bløde 995,- for at få dem til
at åbne for porten.
Jeg kan dog godt reconfig. din TeleDanmark router, det kræver bare
jeg har fysisk adgang til den. (Man skal bruge en specielt seriel kabel og et par andre tricks).

Stoney
Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 16:37 #4
jeg har kabel... når jeg logged ind på phpMyAdmin står der bl.a "port 3306" så jeg går udfra den er åben
Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 17:02 #5
Hvis jeg laver en applikation som henter data fra en database på en net-server så burde det da ikke være nødvendigt at åbne porte på min putter. (dem som skal bruge programmet skal jo ikke til at ændre noget ved deres forbindelse)
Avatar billede darkside Nybegynder
27. april 2002 - 18:58 #6
Du skal lige huske at oprette en bruger på din mysql server det er derfor du for en fejl...
Avatar billede darkside Nybegynder
27. april 2002 - 18:59 #7