Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
27. april 2002 - 09:43 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MySQL på min IIS

Hej!

Hvordan får man mysql understyttelse på sin internet information services??

MVH Anders
- www.snuseren.dk
Avatar billede xpmaster Nybegynder
27. april 2002 - 09:54 #1
www.mysql.com bare download den og du har serveren inde... så kan du evt. downloade PHP og installere det (læs zoidberg.dk hvordan) og bruge phpmyadmin fra phpwizard.net til at administere den!
Avatar billede sth Novice
27. april 2002 - 09:55 #2
Avatar billede sth Novice
27. april 2002 - 10:01 #3
hvis du så skal bruge et program til at ændre/oprette of vedligeholde basen er dette super:
http://www.anse.de/mysqlfront/

For at få kontakt til basen fra en "hjemmeside" skal du have fat i en odbc-driver:
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-2.50.html

Jeg har brugt den til Win 95/98 da jeg havde lidt problemer med den til win 2000/XP

Når du så skal have kontakt med dine data i mysql-databasen, bruger jeg noget der ligner følgende kode:
    SQLserveradr="127.0.0.1"
    SQLdatabase="navn_på_database"
    SQLlogin="dit_login"
    SQLpassword="dit_password"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase &";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
27. april 2002 - 11:23 #4
Hvad er så bedst at bruge, phpmyadmin eller mysqlfront?
Avatar billede sth Novice
28. april 2002 - 13:43 #5
Jeg startede med at bruge phpmyadmin men nu bruger jeg faktisk kun mysqlfront, men det er nok mest en smags sag
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
28. april 2002 - 14:01 #6
ok... Kan ikke lige få nogle af delene til at virke på min computer, så jeg deler lige lidt point ud.

- www.snuseren.dk
Avatar billede sth Novice
29. april 2002 - 17:08 #7
Hvad er det der ikke virker ?

Men ellers tak for point.