Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 02:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontakt med en access database?

Hurtigt spørgsmål:
Hvor besværtligt er det for et program lavet i delhpi at få kontakt med en access database på nettet? Kan man skrive direkte til den eller hvad?
Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 02:52 #1
Jeg kan godt forbinde/hente data fra en lokal .mdb me via et ADOtabel-komponent, men når jeg sætter connectionString til et URL så får jeg en tabel fejl.
Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 02:55 #2
Korrekt:
Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\WINDOWS\Desktop\mdbtest\aboutdelphi..mdb;Persist Security Info=False

Fejl:
Provider=MSDAIPP.DSO.1;Data Source=http://www.min_url_adresse.com/test.mdb;Bind Flags=0;Mode=Read|Share Deny Read|Share Deny Write;Lock Owner="";User ID="";Password="";Ignore Cached Data=False;Cache Aggressively=False;Treat As Offline=False;Mark For Offline=0;Protocol Provider={00000000-0000-0000-0000-000000000000}

Jeg går udfra man ikke sådan lige kan forbinde til en .mdb der ligger på en tilfældig server.... men hvordan gør man så?
Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 04:55 #3
Okay.... jeg har nu fået installeret mysql-dac fra http://www.microolap.com/mysqldac.htm og jeg har smidt et mysqlDatabase komponent på en form. Jeg angiver derefter de relevante database oplysninger i Editoren, men når jeg prøver at vælge "true" ved Connected får jeg en error: "Host blah_blah is not allowed to connect" ??
Avatar billede arrrh Nybegynder
27. april 2002 - 16:15 #4
slut