Avatar billede dagree Nybegynder
26. april 2002 - 21:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af PHP på apache i Win95

Jeg har lige installeret Apache 1.3.22(tror jeg) på min gode gamle computer, der stadig kører Win95. Det virker fint, men da jeg så begyndte at installere PHP, fik jeg problemer.
Det er v.4.0.4, men når jeg har installeret den, får jeg en fejlmeddelese der siger at den ikke kan finde msv(et-eller-andet).dll-filen.

Er der nogen der har en ide om, hvad der er galt?
Avatar billede sukos Juniormester
27. april 2002 - 09:21 #1
Har du installeret dcom95.exe?

Hvis ikke, så afinstaller PHP, og hent IE 5.5
Her føger dcom95.exe automatisk med, + ODBC-datakilder.
Efter installation af IE, så hent hellere den nye PHP, og installer den.

Jeg kan også sende dcom95.exe til dig. (1.2Mb)
Avatar billede dagree Nybegynder
27. april 2002 - 12:00 #2
Du må meget gerne sende dcom95.exe til mig, så slipper jeg for at hente IE5.5. comp'en har nemlig ikke internet, så det vil blive lidt besværligt.
Email: dagree@e-mail.dk
Avatar billede dagree Nybegynder
27. april 2002 - 12:02 #3
Du behøver ikke alligevel at sende filen. Det er nemmere hvis jeg dl'er den. Jeg vender tilbage når jeg har tjekket om det virker.
Avatar billede dagree Nybegynder
27. april 2002 - 21:48 #4
Yes...nu fik jeg det til at virke.

Jeg dl'ede og installerede dcom95, men jeg fik stadig den fejl, at jeg manglede en msvcirt.dll-fil(det var DET den hed).
I min desperation søg jeg så efter denne fil på min anden comp, der kører Win98, og tænk engang, jeg fandt den sandelig. Efter en hurtig copy'n'paste fra Win98 til Win95, så virkede det sgu.

Jeg ved ikke om det der dcom95 hjalp, men du får dine point alligevel.