Avatar billede torben Nybegynder
26. april 2002 - 16:40 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

virus et eller andet sted i pc. ram eller bios

davs
jeg har virkeligt et alvorligt problem, jeg tror det skyldes virus.
jeg har en pc:
733PIII
120Mator
3*cd rom
128MB ram
256MB ram
soundblaster live value
Asus 770 Geluxe Gefore 2

Jeg har kørt med win2000 Pro før, men så skete der et eller andet.... den frøs meget ofte.. eneste mulighed var at genstart. hdd er delt i 2 C: 2GB - D: 118GB.... Jeg formatere så C: og installer win2000 igen, men stadig samme problem, format C: igen... denne gang købte jeg XP pro da jeg alligevel havde tænkt på at købe det på et tidspunkt.. win 2000 cden er ridset så jeg troede det var skyld i problemet... da jeg installer XP kommer der nogle andre problemer op... den frøs stadig dog ikke så meget som før. men hver gang jeg startede et eller andet program kom den med en fejl i programmet " mangler en dll file" (kan ikke helt husk navnet på filen)  jeg formatere så hele hdd og prøvede at geninstaller XP, men denne gang kom den med en fejl i selv installtion, "kan ikke finde ntdll.dll Der er måske fejl på cden" jeg undlod så at installer filen, da det var færdigt og jeg skulle starte XP op, stadig samme problemer, fejl i programmer, men der var også nogle enkle opstart problemer, "kan ikke finde ntdll.dll i sysroot/system32(er ikke sikker på mapperne).... jeg gik så ned til forhandlerne og fik bytte XP da jeg troede det var cden der var fejl på. jeg tog alt hardware ud og fjerne alt støv. formatere igen og install med den nye cd, denne gang kom der ikke nogen fejl i installtion. men da jeg skulle starte Xp op kom alle fejlene igen. jeg fandt så ud af at i opstart hvor den leder efter Cpu, ram, harddisk og Cdrom, der viste den kun 256ram så jeg tænkte at det var ram blokken der var noget galt med. tog den ud og startede xp op igen, lige efter man har intastet password kom den med fejlen igen " kan ikke finde ntdll.dll" det er umuligt at starte op uden ram blokken 128 i. da jeg satte den i igen viste den stadig kun 256 men kom fint ind i xp men kom igen med fejl inde i xp.
jeg tog så ram blokken ud igen og formatere og prøvede at geninstaller XP, så kom den igen med "kan ikke finde ntdll.dll på windows cden" under installtion.

Jeg tror det er en virus der er på ram blokken 128 og et eller andet sted i pc... måske den anden ram eller bios... men jeg er løbet tør for løsninger... så jeg håber virkelig at der er en eller anden der kan hjælpe mig...

Takker

Venlig Hilsen Torben
Avatar billede initializing Nybegynder
26. april 2002 - 16:43 #1
Formatér begge dine dreve. C og D og så prøv igen =)

-Martin
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2002 - 16:44 #2
Et cd-rom drev med 3 x hastigheden .... det er en ældre sag?
Avatar billede initializing Nybegynder
26. april 2002 - 16:46 #3
Tror han mener at han har' 3 CD-ROM dreve...
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2002 - 16:47 #4
Ok, det kunne jeg heller ikke forstå :o) Jeg mener de kom frem i 1 x, 2 x og 4 x. Har vist ikke hørt, at der skulle findes 3 x.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. april 2002 - 16:47 #5
teoretisk set kan der godt være virus i ram'en men når man slukker pc'en ryger hukommelsen og dermed viruset

tror ikke noget af det skyldes virus

steen: tror han har 3 cd-rom drev
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2002 - 16:47 #6
Det cd-drev, som du installerer Win XP fra, det er forholdsvis nyt?
Avatar billede torben Nybegynder
26. april 2002 - 16:48 #7
jeg har formater begge drev som jeg vist også skrev:)
jeg har 3X cdrom drev.. ikke et cdrom drev med 3X hastighed.. 50X read , 5X dvd 32X read og en 32X brænder 12X genskriv 48X read:)

Torben
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 16:48 #8
det ku være du skulle flashe biossen
Avatar billede torben Nybegynder
26. april 2002 - 16:48 #9
steen hansen ja fra et nyt købt brænder
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2002 - 16:51 #10
Du kunne i første omgang prøve at hente filen fra CD-ROM drevet.

Hvis ikke det hjælper, kan du installere Win XP fra et af de andre drev.

Til sidst kunne du prøve at køre en fdisk og re-partitionere dine drev, formattere dem igen og installere igen :o(

Det er lidt svært, når man ikke sidder med pc'en :o/
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2002 - 16:52 #11
Du kunne i første omgang prøve at hente filen fra installations CD-ROM'en, mente jeg.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2002 - 16:54 #12
ntdll.dll ligger på min Win 2000 i C:\Winnt\systm32, og på Win 98 i C:\Windows\System. Jeg har ikke lige installeret Win XP, men jeg går ud fra den skal ligge i System32-mappen også.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 16:57 #13
det skal den også - jeg har xp og har lige checket
Avatar billede torben Nybegynder
26. april 2002 - 17:24 #14
filen ligger ikke på cden... har kigget flere gange.. ligger der ikke..

men kan det virkelig være at det eneste den mangler er den en fil?

For mig virker det som en virus da der sker mærkelige ting når jeg har den ram blok i...

metal hansen... hvrdan Flashe man biossen?

Torben
Avatar billede perhaps Nybegynder
26. april 2002 - 18:02 #15
Jeg er (næsten) overbevist om at det ikke er en virus, men hardware/software-fejl et eller andet sted. Har du mulighed for at køre en onlinescanning på www.housecall.antivirus.com
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 18:06 #16
for at flashe biosen (som man kun gør hvis det er ABSOLUT nødvendigt - hvis strømmen ryger er du på røven!!!) skal du ha fat i programmet aflash + en opdatering til din bios - så booter du på en diskette, skriver aflash.exe i bios - trykker enter og følger instrukserne!
men sig lige til , hvis du gør det! Hvis du er usikker, så få fat i en ven, der er en haj!
man kan virkelig fucke sin puter op, hvis det er gjort forkert
Avatar billede torben Nybegynder
26. april 2002 - 18:19 #17
perhaps.. har desværre ikkke mulighed for online scanning..

metal hansen.. okay jeg tror bare at jeg venter lidt med a flashe biosen...hehe

men jeg tror at problemt ligger lidt i det som steen hansen var inde på... fordi det ser ud som om at cdrom drevet har det lidt svært ved at læse med den hastighed... jeg vil prøve at sætter mit 4cd rom i... den er kun 32X read måske det vil hjælpe lidt...

Torben
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. april 2002 - 18:20 #18
:0)
Avatar billede adidaz Nybegynder
26. april 2002 - 18:34 #19
Du siger du for mange fejl med den ram klods i ?
Kunne det være den var defekt ? du har ikke pillet ved bus hastigheden så din ram ikke kan følge med  ? det kan give de særeste fejl!!
Check også at dine ram sidder ordentligt.
Eller overclocket din CPU så den bliver for varm  og laver fejl ?
Du skriver du har din HD i 2gb / 118gb det var dog en sær fordeling :)
2gb er ikke meget til et styresystem. men ok du ligger vel ikke andet der så.
Har du prøvet at kører en fuld Scandisk  for at se om der er fejl på din HD ? win XP fatter ikke, at den ikke skal ligge filerne i BAD sectors.
DVS. de ikke er der når du har genstarter  jeg havde selv det problem på en ældre pc.  men efter en fuld scandisk virkede det.
Avatar billede konex Nybegynder
28. april 2002 - 16:25 #20
Hvor meget plads er der tilbage på C:?
Prøve at tage din 128mb ram ud et stykke tid.

du skriver at du lige gik ud og købet win XP som koster 2500 - 3000,- uden købe af ny computer - skulle ikke heller have brugt 300,- på et anti-virus program.
Avatar billede torben Nybegynder
29. april 2002 - 10:29 #21
Konex Jeg har antivirus program. Norton 2002 det følger med mit Internet. men den slog ikke alarm. det er jo ikke alle virus den er bekendt med.

Men det hele virker nu. Jeg tog 128 ram i igen efter den havde været ude i 24timer skiftede mit 52X cd rom ud med 32X. Der har været noget galt med min ram blok, men hvorfor ram blokken virker igen det har jeg ingen anels om.

Takker mange gange for hjælpen....
Points går til Steen hansen... Så hvis du lige kunne lave et svar:)

Venlig hilsen Torben
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 11:24 #22
Fordi Ramklodsen ikke sad rigtigt i slottet? :)
Avatar billede torben Nybegynder
29. april 2002 - 12:28 #23
nej ikke derfor... havde pillet den ud og sat den i op til flere gange uden at det ændre noget.

Torben
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. april 2002 - 20:28 #24
Takker :o)
Avatar billede torben Nybegynder
30. april 2002 - 20:38 #25
det er skam mig der takker:)