Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 15:40 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Slette Windows XP Pro.

Hej

Jeg har lavet en partition på min HDD, der ligger Windows XP Pro. på både C drevet og D drevet. Nu vil jeg gerne slette det OS der ligger på C drevet, men hvordan gør jeg det?

Hilsen Mig :o)
Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 17:16 #1
Anybody??
Avatar billede vesperillo Nybegynder
26. april 2002 - 17:37 #2
Du laver en startdiskette eller henter en på www.bootdisk.com. Sikrer dig at fdisk og format kommandoerne ligger på den.
Booter op på den, og skiver format c:
Umiddelbart ville jeg dog nok slette begge partitioner og starte på ny, men du har vel ting på D drevet.
Prøv formateringen først og boot så op på din cdrom om installér igen. Om dine D data vedbliver med at være der er sandsynligt, men ikke sikkert.
Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 17:39 #3
vesperillo : Okay, det vil jeg så prøve, vender tilbage...
Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 17:55 #4
Ehhm, det er den der hedder "XP Start Up Disk Sets Home  Professional From MS" jeg skal hente ik'?!

:-)
Avatar billede vesperillo Nybegynder
26. april 2002 - 18:06 #5
Enten den eller en bootdisk fra win98.
Plejer at bruge win98SE udgaven.
Bare fdisk.com og format.com ligger på.
Husk evt. at ændre bootsekvensen inde i BIOS, så putterens første boot er A-drevet.
Avatar billede konex Nybegynder
26. april 2002 - 18:12 #6
Skal du bruge noget af det andet der evt. ligger på c:?
hvis ikke åbene stifinderen - højre klik på c: og vælge format....
( du skal selvfølgelig være startet op på d-drevet )
Avatar billede vesperillo Nybegynder
26. april 2002 - 18:13 #7
hmm
ser lige at format kommandoen mangler i boot programmet. Hvis du ikke selv har den liggende, kan jeg maile den til dig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. april 2002 - 18:26 #8
hvis du formaterer C:-drevet fra en bootdisk kan du ikke starte den Windows der ligger på D:
Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 18:26 #9
Prøver lige Konex´s forslag først, det lyder som det er lidt nemmere...
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. april 2002 - 18:41 #10
det får du ikke lov til da systemet er aktivt, hold nu op med det pjat ;o)
Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 18:43 #11
Øv, så jeg bliver nød til at bruge en bootdisk og installere Windows XP om igen?
Avatar billede vesperillo Nybegynder
26. april 2002 - 19:31 #12
Jeps.
Vil du have tilsendt den kommando så?
Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 20:08 #13
vesperillo : Ja, tak.
toilet_mus@hotmail.com
Avatar billede konex Nybegynder
26. april 2002 - 22:20 #14
hvis du ligger mærke til det jeg skriver, så skal du boot på d-drevet der ved er C-drevet ikke aktivt og man kan derfor godt lave en formatering af c-drevet ( hvis du ikke kan når du boot på d-drevet kan du heller ikke fra en bootdisk uden en om installation af XP )
Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 23:54 #15
vesperillo: Mange tak. Ligger du ikke et svar så du kan få points.

Konex: Jeg lagde skam også mærke til det, og gjorde som du sagde, men det virkede altså ik'.

:-)
Avatar billede halvsku Nybegynder
26. april 2002 - 23:55 #16
Konex: Da den var færdig med at formatere sagde den "Windows was unable to format selected partition", eller noget i den stil...
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. april 2002 - 00:00 #17
jeg vidste du ville få problemer!
Avatar billede resten Nybegynder
27. april 2002 - 04:34 #18
Formateringen af Windows XP foregår ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290

og her efter kommer Installationsguiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan formater og indstaler din xp men husk blot at når du har slette C drevet så tryk på F3 så den genstarter.
Det andet vrøvl virker ikke.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
27. april 2002 - 08:42 #19
Okay
her er et svar :)
Avatar billede halvsku Nybegynder
27. april 2002 - 14:11 #20
vesperillo: Det var da ik' et svar?!
Avatar billede vesperillo Nybegynder
27. april 2002 - 14:54 #21
?
Troede du bare mente et indlæg så du kunne tildele mig points.
Hvad skete der med formateringen da?
Avatar billede halvsku Nybegynder
27. april 2002 - 15:03 #22
Det gik fint :)
Jeg mente også bare et indlæg så jeg kunne give dig points, men jeg kan stadig ikke give dig points.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
27. april 2002 - 16:38 #23
hmmm
underligt
er det fordi jeg ikke er at se på listen over de folk du kan give points?
Så burde det egentlig være rettet nu.
Avatar billede krofar Nybegynder
27. april 2002 - 17:30 #24
Vesperillo>> Du skal sætte prik i svar før du klikker udfør.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
27. april 2002 - 18:22 #25
hmm
Mente jeg ellers jeg havde gjort, men jeg prøver da igen..