Avatar billede boysen Nybegynder
26. april 2002 - 15:06 Der er 30 kommentarer og
5 løsninger

Hjælp til "banner"

Hej gutter

Jeg har lovet at lave en side om efterårets høstfest i Ganløse.
Mit problem er, at jeg ikke er den vilde haj til at lave grafik. Jeg tænkte derfor, om der var en der havde tid til at hjælpe?

Jeg har lavet et udkast som kan ses på:
http://www.rokkerne.dk/hostfest/hostfest.htm

Det drejer sig om toppen. Det er ikke så svært at se, at det ville peppe siden gevaldigt op med noget lidt federe end det jeg har lavet :-)

Spørg endelig hvis du vil vide mere.

Venlig hilsen
Michael Boysen
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 15:19 #1
hvad er farven på baggrunden?
Avatar billede master_nemo Nybegynder
26. april 2002 - 15:20 #2
bare lidt råd...prøv med nogle pænere farver.... og der er jo ikke noget galt med dit banner, men hvis du synes det er så grimt, så må du da også selv om det, men dune farver ikke de bedst valgte.... og en rimelig side...hov det blev sq en vudering...sry :D
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 15:22 #3
Skal bare bruge størrelsen og baggrundsfarven
Avatar billede boysen Nybegynder
26. april 2002 - 15:30 #4
<radiohead> (sjovt kører Ok computer hos mig lige nu :-))

Størrelsen er 500 X 45 px
Sidens baggrundsfarve er #999966 og den gule er #FFFFCC

Håber på hjælp :-)
</radiohead>

<master nemo>
Jeg synes banneret ser grimt og klodset ud.
Er siden så grim?
Den røde farve er muligvis ikke så fed, men resten holder da fint?!
</master nemo>

/Michael Boysen
Avatar billede boysen Nybegynder
26. april 2002 - 15:44 #5
Smutter en tur på kysten efter havørreder - vender tilbage i aften.

/Michael Boysen
Avatar billede simonia Nybegynder
26. april 2002 - 15:46 #6
Jeg tror, du skal en smule op i points, hvis du vil have en til at lave dig et nyt logo;)
Normalt ligger det fra 150 og op i points.
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 16:08 #7
"Ok Computer" er feeeeeeee, men "The Bends" er federe :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 16:23 #8
En lille hurtig test....

http://www.digitaleye.dk/exp/test.jpg
Avatar billede lee Nybegynder
26. april 2002 - 17:40 #9
For at finde nogle gode farver til din side.... ville jeg finde et billede på nettet med korn mark og alt mulig andet landligt. Derefter vil jeg benytte dropper tool til at hive nogle farver ud af billedet og benytte på siden ;o)

ellers er den jo pæn

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
26. april 2002 - 17:43 #10
Hvilket billedbehandlingsprogram bruger du.. måske jeg kunne lave en lille tutorial til et banner du så selv kunne lave.

/Lee
Avatar billede simonia Nybegynder
26. april 2002 - 19:04 #11
www.12day.dk/eksperten/hostfest.jpg

Simonia ryger af, hvis du skulle ende med at vælge det.
Avatar billede boysen Nybegynder
26. april 2002 - 23:33 #12
Er nu tilbage efter en rigtig god tur :-)

<simonia>
Du kan få alle de points du vil, blot skal der være et par hundrede tilbage. Jeg går ikke rigtig op i mine points, og jeg satte antallet til 30, da jeg bedømte det til at være en mellemsvær opgave. Efter min mening mister pointsystemet sin værdi, hvis ikke man modarbejder inflation.
Jeg prøver lige radioheads forslag, men vender muligvis tilbage til dit.
</simonia>

<radiohead>
Ser lovende ud - leger lige lidt med projektet. Kan du evt. uploade banneret alene?
</radiohead>

<lee>
Jeg bruger PS 6.01, eller dvs. jeg vil meget gerne lære at bruge det. En lille tutorial ville være super!
Har kigget lidt på diverse tutorials på nettet, men jeg aner ikke hvor jeg skal starte. Gode links er meget velkomne.
</lee>

Håber jeg fik det hele med.
/Michael Boysen
Avatar billede syvon Nybegynder
26. april 2002 - 23:34 #13
http://80.196.150.242/exp/hf.gif

syvon bliver fjernet hvis det bliver valgt
Avatar billede simonia Nybegynder
26. april 2002 - 23:39 #14
Boysen, du har så ganske ret.
Jeg er skam fint tilfreds, jeg mente bare med min bemærkning, dit spm. ville få mere opmærksomhed, hvis du afsatte flere points til det.
Men nu kan du jo se, om der skulle være er heriblandt, du kan bruge, så er det jo ligemeget:)
Der var endnu ingen forslag, da jeg postede det:)
Ang. mit, kan du se, det skal sættes ind for at se sammenhængen....det er meningen, det skal bryde rammen lidt:)
Avatar billede syvon Nybegynder
26. april 2002 - 23:59 #15
skulle have været et svar
Avatar billede radiohead Nybegynder
27. april 2002 - 00:00 #16
Boysen.. Jeg uploader senere eller i morgen.

Gode links til PS følger :

www.deepspaceweb.com
www.prodic.dk <... alletiders dansk
www.phong.com
http://psworkshop.com eller.net
Avatar billede boysen Nybegynder
27. april 2002 - 00:33 #17
<simonia>
Hvad synes du?
http://www.rokkerne.dk/hostfest/hostfest.htm

Bliver teksten på banneret ikke lidt anonym?
</simonia>

/Michael Boysen
Avatar billede boysen Nybegynder
27. april 2002 - 00:34 #18
Leger lidt med alle forslag.......evt. link til testside følger.

/Michael Boysen
Avatar billede simonia Nybegynder
27. april 2002 - 00:38 #19
Jeg ville have, der ikke skulle være gul ramme ovenover, så det gled ud i et.
Jeg tog størrelsen på dit eget banner og farverne du skrev herinde.....har du ikke også lavet din tabel bredere nu, eller er det bare fordi, du ikke har dit stylesheet "på" på testen her?

Mit farvevalg var ud fra det perspektiv at holde mig til de 2 farver, så det hang lidt mere sammen:)
Avatar billede lee Nybegynder
27. april 2002 - 01:02 #20
desværre er jeg til psp så med mindre du pluseligt får lyst til at bruge det efter at have set hvad det kan her på www.pspgrafik.dk , så kan jeg nok ikke hjælpe dig ;o)

/Lee
Avatar billede boysen Nybegynder
27. april 2002 - 01:31 #21
<simonia>
Har rettet det. Hvad synes du?
Kunne du evt. fremhæve teksten lidt mere?
</simonia>

<lee>
Tak kigger på sagen.
</lee>

/Michael Boysen
Avatar billede simonia Nybegynder
27. april 2002 - 01:37 #22
Hmmm det passer stadigt ikke for godt sammen, det må jo være fordi, jeg har lavet et filter, farven ikke stemmer helt overens med din baggrundsfarve.
Jep, prøver lige med en sort farve.
Din tabel er stadigt over 500 bred!
Avatar billede simonia Nybegynder
27. april 2002 - 01:39 #23
999966 denne farve er den, du har angivet og den jeg har anvendt, alligevel ser det ud som om, du har brugt en anden?
Avatar billede simonia Nybegynder
27. april 2002 - 01:41 #24
Avatar billede boysen Nybegynder
27. april 2002 - 01:54 #25
Rettet nu, men er sort det rigtige?!

/Michael Boysen
Avatar billede simonia Nybegynder
27. april 2002 - 02:06 #26
Det ved jeg ikke boysen, men det kan vist være ligegyldigt, så længe din baggrundsfarve på selve siden og breden på din tabel ikke passer;)

Godnat:)
Avatar billede boysen Nybegynder
27. april 2002 - 03:05 #27
Muligvis er jeg for træt, men sig mig lige.........:-)

Hvilken baggrundsfarve bruger jeg, hvis ikke det er #999966?

Jeg har kigget ret nøje efter, og kan ikke finde nogle tegn på, at siden skulle være andet end 500 px bred.
Jeg har nu sat border på tabellen, og den slutter (gennem mine trætte øjne) helt tæt til banneret - som er 500 px bredt.

Håber du sover sødt :-)
/Michael
Avatar billede boysen Nybegynder
27. april 2002 - 03:07 #28
Hov jeg glemte da lige at sige tak for links til Radiohead - det ser lovende ud.
Jeg glæder mig til at se, hvad du leverer :-)

/Michael
Avatar billede boysen Nybegynder
27. april 2002 - 03:44 #29
Nåede lige at uploade et eksempel med Radioheads banner:
http://www.rokkerne.dk/hostfest/hostfest1.htm

Er det bedre?

/Michael Boysen
Avatar billede uap Nybegynder
27. april 2002 - 10:17 #30
Avatar billede boysen Nybegynder
27. april 2002 - 11:34 #31
Uap - Du gav mig lige et par små idéer med dit forslag. Tester lidt og vender tilbage.

/Michael Boysen
Avatar billede boysen Nybegynder
28. april 2002 - 17:04 #32
Jeg endte med at vælge Radioheads forslag, men det er svært, at give point for en kommentar :-)
Resultatet kan ses her:
http://www.rokkerne.dk/hostfest/hostfest.htm

Tak til alle
/Michael Boysen
Avatar billede uap Nybegynder
28. april 2002 - 17:18 #33
JAmen det ser da også ganske nydeligt ud :-)
Avatar billede boysen Nybegynder
28. april 2002 - 17:23 #34
Mange tak :-)
Avatar billede boysen Nybegynder
30. maj 2002 - 01:04 #35
Lukker nu.....skulle Radiohead vise sig, er der selvføgelig stadig points at hente.
Kan ikke huske hvad I skrev :-), så jeg deler pointene mellem alle svar.

/Michael Boysen