Avatar billede pilen Nybegynder
01. juli 2000 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Netværk fra w2000 til w98B

Jeg kører Win2000 på min maskine og Win98B på 2 andre maskiner, hvordan og hvad gør jeg for at forbinde disse maskiner med hinanden. Ps. jeg kører pds kabler imellem maskinerne.
Pilen
Avatar billede boye Nybegynder
01. juli 2000 - 22:36 #1
Man kan sagtens lave netværk mellem dem. Så vidt jeg ved er det på samme måde som du plejer, ikke noget nyt. hvad er pds og hvorfor bruger du ikke de der 4kantede nogen med 8 ledere...
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. juli 2000 - 01:22 #2
Kan du pinge maskinerne fra din Win2k station og den anden vej?
Jeg vil tro at det er din netværks opsætning på din Win 2k maskine.

Og desuden tror jeg at pds kabler = Twisted Pair = "4kantede nogen med 8 ledere".
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
04. juli 2000 - 09:59 #3
Du er nødt til at anskaffe dig en "hub", for at forbinde de 3 maskiner sammen. Der findes mange forskellige til twisted pair og RJ45 stik = "4kantede nogen med 8 ledere".
Derefter installere du TCP/IP under netværksindstillinger på alle maskinerne og giver hver af dem en forskellig IP adresse fx 192.168.0.1 den næste får så 192.168.0.2 osv.
Hvis du så deler drev/printer, så skulle det virke.

/Jens
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
04. juli 2000 - 11:25 #4
Prøv at se på denne side

http://www.3iii.dk/computer/network/

/Jens
Avatar billede martens Guru
05. juli 2000 - 15:53 #5
Først og fremmest : Du skal oprette brugerne på W2K´en via Usermangeren !
Ellers får de ikke adgang til noget som helst.
Derefter giver du de fornødne rettigheder på W2K´en..

til Boye >> de der 4kantede nogen med 8 ledere...  er PDS !

Samme IP-range samt subnetmaske
Deling er muligt ned på filniveau i W2K, hvis du benytter NTFS...
højreklik på drev/mappe/fil og tildel rettigheder.

OBS Husk at logge på W98-maskiner med de oprettede brugernavne/samt passwords

mvh martens
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. juli 2000 - 17:35 #6
En IP-range som man ofte bruger på netværk er 192.168.0.X og undermaske 255.255.255.0.
Hvis du bruger disse IP indstillinger, burde computerne ikke gå helt galt af hinnaden.

Prøv også evt. at søge efter computerne, det sker nogle gange at man ikke kan se hinnanden, men at en søgning finder de andre.
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
05. juli 2000 - 19:44 #7
Hvad med at få lukket spørgsmålet....