Avatar billede techno-boy Nybegynder
26. april 2002 - 10:23 Der er 9 kommentarer

Setup Program i VB

Dav.
jeg vil lave et Setup program i VB men jeg ved ikke hvordan man putter filer ind i EXE filen og så pakker dem ud igen?
Kan nogen hjælpe mig??
Avatar billede medions Nybegynder
26. april 2002 - 12:30 #1
Det skal du bruge Visual Studio eller Install Shelf til...!

Hvis du har visual studio 6.0 er der et program til det der..! - kan ikke lige huske hvad det hedder men det ligger der..!

//>Rune
Avatar billede kaffe Nybegynder
26. april 2002 - 13:12 #2
Du kan bruge "Package and Deployment Wizard" der ligger i Programmer|microsoft visual studio | Microsoft Visual Studio Tools
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
26. april 2002 - 16:07 #3
"Package & Deployment Wizard" er programmet som det er sagt. Men hvis det tillades ville jeg godt gå lidt videre med spørgsmålet.

Findes der alternative programmer som man selv kan bestemme lidt mere over, fx udsenet, danske tekster, brugervalg til hvor meget af installationen men vil have med osv.?
Avatar billede jette1 Nybegynder
27. april 2002 - 11:48 #4
Du kan godt selv ændre i det setup-program som Package and Deployment Wizard bruger. Du kan læse om det her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbcon98/html/vbconmodifyingsetupproject.asp

Jeg har selv forsøgt at gennemskue projektet, da jeg også gerne ville lave en dansk version, men det er endnu ikke lykkedes mig at gennemskue det :-) Så hvis du finder du af det, må du meget gerne give et praj...
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
27. april 2002 - 16:19 #5
Hej jette1 - tak for dit link. Hvorfor har jeg aldrig opdaget den side før ;-\

Nu ved jeg ikke hvad du mener med at "gennemskue det". Men man kan jo få setup-programmet ind i VB og så "lege" med det. Opfordringen til at tage en backup af omtalte mappe tror jeg man skal tage mere end almindelig alvorlig ("Rigtige mænd tager ikke backup - men de græder meget!). Jeg har kun haf tid til at kikke på det i et kvartter, men mon ikke det er muligt at omskrive overskrifterne til dansk som en start? Det skal prøves når der bliver tid til det :-)
Avatar billede jette1 Nybegynder
27. april 2002 - 16:35 #6
Jeg har skam "leget", hi! Og det er muligt det er mig der blind, men jeg har brugt meget tid på at kigge i alle modulerne. Det er dog endnu ikke lykkedes mig finde det sted hvorfra variablerne får deres værdier ... Så sig endelig til når du falder over det sted hvor selve teksten ligger gemt :-)
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
27. april 2002 - 17:04 #7
Prøv at dobbetklikke på den der hedder SETUP1.RC
Avatar billede jette1 Nybegynder
27. april 2002 - 17:17 #8
Hæ-hæ .... der var den jo! Godt gået Kjeld, det havde jeg aldrig gennemskuet :-)
Avatar billede firehat Nybegynder
07. maj 2002 - 18:38 #9
\Microsoft Visual Studio\VB98\Wizards\PDWizard