Avatar billede chrillere Nybegynder
25. april 2002 - 23:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Banshee problemer, og tweak

Jeg har lige to spørgsmål angående mit voodoo banshee kort.

1# I de fleste textbokse jeg skriver i vil texten blive stående selvom jeg sletter den, og når jeg så skriver noget andet kommer det til at stå oven i den gamle text. Det sker f.eks. i notesblok, men ikke i wordpad.

2# Banshee kortet er jo mildest talt ved at være gammelt, og det kan også mærkes når jeg spiller Counter-strike, så jeg vil gerne have tweaket det lidt.
Jeg kører i OpenGL i 800*600, jeg kender ikke frameraten, men den kan umuligt være særlig høj. Jeg har en 466Mhz celeron processor, og jeg ved godt det ikke er en gamer-computer jeg har meeeen mon ikke jeg kan få den til at køre lidt bedre.

På forhånd tak
Avatar billede the_collector Novice
25. april 2002 - 23:25 #1
Prøv at hente en nyere driver på www.voodoofiles.com
Avatar billede the_collector Novice
25. april 2002 - 23:36 #2
Du kan også finde tweak programmer derinde.
Avatar billede pf_uncle Nybegynder
26. april 2002 - 15:29 #3
Hej chrillere
Du har helt ret, der er ikke meget gamePC over det opsæt. Men det betyder ikke at den ikke kan spille, samt er totalt forældet. Jeg foreslår at du rydder lidt op på din harddisk, herudover får downloadet de absolut sidst nye drivere til dit kort.
Du skriver tweake det lidt, det lyder for mig som du er en de der hælder til alverdens hjælpetools og shareware programmer - et godt råd! Få alt det skidt afluset fra din PC - afinstaller alle ikke nødvendige programmer for at din PC kan fungere. Hver eneste gang du installere et eller andet, kræver det ressourcer uanset hvor rosende det er omtalt. Jeg har gennem flere år testet en hel del software og kan kun sige at du har kun brug for det absolut nødvendige, så vil din maskine få lidt mere turbo på.
Afslutningsvis, er det altså muligt at købe grafikkort idag der er 10 gange bedre end dit nuværende, for næsten ingen penge - du behøver ikke købe state of the art - men det levetidsforlænger din PC i høj grad en stund.
Pøj Pøj, aflusning af ekstra software vil løse dine problemer.

Med venlig hilsen

Peder
Avatar billede pf_uncle Nybegynder
26. april 2002 - 15:30 #4
Ups, mit tidligere indlæg skulle have været registreret som et svar - for det er den løsning der tjener din PC bedst.

Mvh
Peder