Avatar billede douzgrab Nybegynder
01. juli 2000 - 16:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Højere skærm opløsning på en 17" IBM E74 skærm

hejs

Er der nogen som ved om man kan få højere opløsninger med flere Hz på en 17" IBM E74 skærm, hvis man fx. bruger noget som hedder 'interlaced' (eller soådan noget) lige nu kan min skærm køre 1024x768@85Hz, kan man ikke gøre sådan at man kan fx kører 1280x1024 i en flimmer fri opløsning istedet for de 60 Hz som jeg kan køre 1024x768 i nu

Håber at der er nogen som har en løsning
Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 16:39 #1
ehhh, jeg syntes at du vrøvler...

Hvad kører du nu, og hvad vil du gerne køre?

Frekvensen har noget med monitoren at gøre imens opløsningen både har noget at gøre med grafikkortet og monitoren at gøre...

Foreskellen på non-interlaced og interlaced er at ved interlaced tegner den linie for linie, ved non-interlaced tegner den hver anden linie(lige linier) - første gang den ruller over skærmen, og næste gang hver anden linie der har ulige linienummer.
Avatar billede douzgrab Nybegynder
01. juli 2000 - 16:50 #2
>>gooky

NÅ!

jeg køre i 1024x768@85Hz nu, og vil gerne kører i 1280x1024 i min. 70-75 Hz -get it?

:D
Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 16:50 #3
OKey dokey...
Avatar billede douzgrab Nybegynder
01. juli 2000 - 16:51 #4
eh, wwoopps

jeg skrev vidst sådan her "....gøre sådan at man kan fx kører 1280x1024 i en flimmer fri opløsning istedet for de 60 Hz som jeg kan køre 1024x768 i nu"

Der skulle stå 1280x1024 tilsidst

sorry
/douzgrab
Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 16:52 #5
men du har løst problemet nu(eftersom du har givet pointene)?
Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 16:52 #6
jep, det var det jeg ikke lige forstod
Avatar billede douzgrab Nybegynder
01. juli 2000 - 16:52 #7
hvaaaa.... pointene ???
Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 16:53 #8
du har altså ikke løst problemet....
Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 16:53 #9
he he det her er sjovt - det er ligesom chat
Avatar billede douzgrab Nybegynder
01. juli 2000 - 16:56 #10
heh chat :)

nej jeg har ikke løst problemet, jeg har åbenbart, givet nogle pointe, uden at umiddelbart at vide det :(

det er også mit første indlæg her på eksperten.dk

/douzgrab
[chat] ?
Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 16:59 #11
ja, da vi skriver til hinanden så hurtigt efter hinanden virker det som en chat...

Nej, jeg kigger lige på det... Hvilket grafikkirt har du?
Avatar billede douzgrab Nybegynder
01. juli 2000 - 17:08 #12
... det er lidt skod til chat det her, meeennn :D

grafikkort? - TNT2 32Mb tv/out jeg tror at det  hedder "Number Nine Pepper M32", det hedder driveren ial fald... har lige få ny computer, så jeg kender ikke lige navnene specifikt endnu :)

/douzgrab

Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 17:21 #13
Nåh, men det er så ikke der problemet ligger... altså med dit grafikkort.

Jeg har været inde og se på IBM's hjemmeside. Der står ikke noget med at den kan køre i en "optimal flicker free" opløsning, så jeg tror dersværre ikke at det kan lade sig gøre. Du kan evt. selv smutte derind og spørge support gruppen. Der kan de nok give dig 100% svar på det som nok allerede er konstateret.

Til en anden gang, kan du kommentere det der er skrevet istedet for at vælge accept.
Avatar billede Lasse Novice
01. juli 2000 - 17:22 #14
altså i en "optimal flicker free" under 1280*1024 - SoRrY
Avatar billede douzgrab Nybegynder
03. juli 2000 - 21:07 #15
okay, men alligevel tak for 'svaret' :)