Avatar billede lars66 Nybegynder
25. april 2002 - 16:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TDC Adsl forbindelse

Jeg har lige fået min nye ADSL forbindelse hos TDC.
Det består af den store hvide "muslingeskal"  af mærket Ericsson og skillefilteret.
Det er monteret og den modtager signalet "gule lamper" men problemet er at jeg overhovedet ikke kan få min PC til at komme på nettet.
Jeg har netkort i maskinen, men jeg kan ikke forstå hvordan man skal sætte det op på pc'en.
Bl.a. står der i vejledningen at man skal fjerne netkort i fjern programmer, men skal man da ikke bruge netkortet ?
Er der en her, der ved hvordan man får det til at funke ?
Hvis det er muligt må du gerne give mig en A-Z beskrivelse for dummies omkring opsætningen på selve pc'en.
/Lars
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
25. april 2002 - 16:13 #1
Hey, jeg har selv TDC ADSL.

For det første: Har du ikke fået en vejledning og en installations cd med??? Hvis ja, så sæt cd'en i og følg vejledningerne.

For det andet: Jeg ved ikke hvorfor den siger du skal fjerne dit netkort, jeg ville mene du skal bruge det.

For det tredje: Har du nogen for for route eller switch?? Eller er det kun 1 comp. der skal på internettet?
Avatar billede articfruit Nybegynder
25. april 2002 - 16:37 #2
Man skal fjerne alle de opsætninger man har til netkort for at have en ren installetion af dem og derved være sikker på at man bruger det rigtige netkort, da det netkort der er i comp automatisk vil installeres igen når man starter comp op igen. Det er ikke en nødvendighed at slette dem, det kan sagtens køre uden. Men som mhoffmann siger så sæt cd'en i comp og følg vejledningen.
Avatar billede prodic Mester
25. april 2002 - 16:40 #3
TDC anbefaler at man fjerner netkortet da det kan give problemer når man installerer ADSL, især hvis man har været modem-bruger før.
Så sæt skidtet til efter vejledningen og fjern netkortet, så skulle det køre - det gjorde det i hvertfald her.
Avatar billede articfruit Nybegynder
25. april 2002 - 16:40 #4
Under kontrolpanel -> intenetindstillinger -> forbindelser -> skal der ikke være kryds i den mulighed der hedder at ringe op til internettet, kryds af i ring aldrig op til en forbindelse, tryk videre til LAN-indstillinger og kryds af i automatisk registrering af indstillinger.
Avatar billede sukos Juniormester
25. april 2002 - 18:27 #5
Fordi du har fået "muslingeskallen" er det ikke ensbetydende med at du rent faktisk er koblet op til nettet.
Fik selv "pakken" 5 dage før de havde gjort det muligt at komme på nettet.
Avatar billede boner Nybegynder
25. april 2002 - 22:59 #6
er der grønt lys ude på dit modem
Avatar billede boner Nybegynder
25. april 2002 - 23:02 #7
er du sikker på at dit adsl modem er sat rigtigt i tellefonstikket
Avatar billede chill_out Nybegynder
25. april 2002 - 23:06 #8
er det et kabelmodem eller et usb ?
hvis det er kabel skal du selvfølegig bruge netkort du skal selv lade den finde ipadressen og så skal du huske at du skal tænde modemet lidt før du tænder din pcer da modemet først skal have en forbindelse!
Avatar billede chill_out Nybegynder
25. april 2002 - 23:06 #9
er det en gørdet selv pakke
Avatar billede boner Nybegynder
25. april 2002 - 23:12 #10
du skal først slette alle dine instillinger i egenskaber for andre computere. og der efter skal du
Avatar billede lars66 Nybegynder
28. april 2002 - 06:01 #11
Nu lykkedes det endelig!
Det var mit netkort, der var stået af?
Efter køb og montering af et nyt var jeg på med det samme, og det kører forbavsende godt.
Jeg havde sådan set tænkt mig at lukke spørgsmålet da det jo var det gamle netkort den var gal med.
Men inden jeg gør det vil jeg lige høre om der er nogen, der vil protestere over det!
/Lars
Avatar billede chill_out Nybegynder
28. april 2002 - 09:55 #12
nop der var vel ingen der havde sagt det var dit netkort det var galt med så luk det bare
Avatar billede chill_out Nybegynder
28. april 2002 - 09:55 #13
gosh du er tidligt oppe