Avatar billede fear Nybegynder
25. april 2002 - 13:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Accesskey?

Måske er dette den kategori?

Når jeg bruger accesskey, så skal man trykke en tast+alt+enter for at det virker.

F.eks. ALT+S+ENTER.

<A accesskey="s" rel="contents" href="test.jsp" target="mainFrame">

Men kan man ikke lave, så man kun skal trykke ALT+S?

Avatar billede jakoba Nybegynder
25. april 2002 - 14:16 #1
Er meningen ikke at man blot trykker S tasten uden alt eller control eller noget?
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
25. april 2002 - 14:19 #2
IE PC = ALT + S for at markere der hvor du har sat det ind (f.eks. et a href), herefter kan man så trykke på enter for at åbne/klik det.
Hvis du vi have at den skal gå direkte videre skal du have noget onFocus på, istedet for.
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. april 2002 - 14:20 #3
Næe:
The invocation of access keys depends on the underlying system. For instance, on machines running MS Windows, one generally has to press the "alt" key in addition to the access key. On Apple systems, one generally has to press the "cmd" key in addition to the access key.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. november 2003 - 23:55 #4
Nedenstående giver mig et problem fordi jeg åbner i et nyt vindue:

<a href="#" onFocus="java script:window.open('open_side.php')" accesskey="a">Tryk ALT + A</a>

Den åbner fint i et nyt vindue.
Men lukker man så det nye vindue, så popper det op igen, fordi det link man sidst aktiverede bliver onFocus'et :D

På en måde skal man vel have den oprindelige side til, lige efter at have åbnet det nye vindue, til at få focus til at være et andet sted?

Nogen løsning på dette?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. november 2003 - 23:59 #5