Avatar billede vbnewbie Nybegynder
25. april 2002 - 11:49 Der er 6 kommentarer

Windows RegEdit?

Hvad skal man gøre for at bruger kun kan gemme filer i et bibliotek, altså kun have adgang til et enkelt bibliotek. Er det overhoved muligt via registringsdatabasen? Hvis ikke er der så andre løsninger på det problem ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. april 2002 - 11:50 #1
Det kan ikke lade sig gøre vha. registreringsdatabasen. Du er nødt til at gøre det via rettigheder. Du er desuden nødt til at køre med NTFS filsystem, da bibliotekssikkerheden slet ikke kan sættes godt nok på FAT.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
25. april 2002 - 11:51 #2
hvilket styresytem køre du med ???
hvis det er win 2000 kan du give retigheder til det ...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. april 2002 - 11:51 #3
kører du ntfs højreklikker du på biblioteket, vælger properties/security og sætter de nødvendige rettigheder.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
25. april 2002 - 11:53 #4
det er korekt hvad nanog siger  i NTSF kan du sætte retigheder så man kun kan læse i bibloteket er det bedste at køre med alså NTSF. win 2000.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. april 2002 - 12:32 #5
Det samme gælder både NT, 2000 og XP.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2002 - 12:13 #6
Hvis du har NT, Win2000 eller xp er dette overhoved intet problem, det styre du med NFTS sikkerhed på filsystemet og poledit eller group policy editor.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk