Avatar billede vlamik Nybegynder
30. juni 2000 - 17:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sytaks

Hvordan finder/laver man et komponent der HTMLsyntaxfarver teksten i en TRichEdit f.eks.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
01. juli 2000 - 08:58 #1
Jeg har ikke hørt om en komponent, der kan gøre det!

Du er nok nødt til selv at lave en der kan!
Avatar billede vlamik Nybegynder
01. juli 2000 - 10:32 #2
Jah, men er der mon en kode man kan bruge istedet??
Avatar billede steffen Nybegynder
01. juli 2000 - 12:25 #3
Mon ikke der er noget linux open-source et sted med den funktionalitet.

Bare en tanke.
Avatar billede rm Nybegynder
02. juli 2000 - 21:25 #4
prøv at se på Nedit's source kode, Nedit har HTMLsyntaxfarver (og meget mere...)

http://www.nedit.org
http://www.nedit.org/ftp/devel/nedit-5.2DEV-src.tar.gz
Avatar billede soepro Nybegynder
18. juli 2000 - 11:17 #5
Hvad er det du ønsker at gøre ?? Samme som d.o. - altså understrege linket og lave det blåt ???

Jeg kan muligvis finde noget til dig i C++ Builder hjælpen omkring RichEdit kompnenten - den har en metode der hedder Find, hvor du kan gennemsøge din tekst og dermed klippe linket ud, ændre font farve og style og gen-indsætte linket - så vil du kunne understrege og lave linket blåt.
Avatar billede bjk Nybegynder
08. august 2000 - 19:58 #6
I rich edit ver. 2.0 og højere er der faktisk indbygget mulighed for URL-highlighting ( http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winui/richedit_26yc.htm ). Desværre er TRichEdit baseret på rich edit version 1, så det kan du ikke umiddelbart bruge til noget.

På denne side kan du finde en komponent der er baseret på richedit 3.0 (med source-kode), og som understøtter faciliteten (plus en masse andre). Siden indeholder forøvrigt stort set al den information om richedit man sandsynligvis nogensinde får brug for, og så lidt til.

http://home.att.net/~robertdunn/Yacs.html

Avatar billede soepro Nybegynder
24. august 2000 - 10:12 #7
vlamick >> hvorfor har du afvist alle svar ??? Er det takken til bjk for de aldeles brugbare links til RichEdit componenter der er lige til at bruge !!!
Avatar billede vlamik Nybegynder
25. august 2000 - 18:25 #8
Det må I undskylde, men for det første kunne jeg ikke få dem til at virke, og for det andet havde jeg ikke brug for URL-highlighting, men en syntaksfarver ligesom i TSW HTML Writer eller Stones WebWriter. Det er absolut ikke for at være ond eller noget, jeg kunne bare ikke bruge dem og jeg vil ikke give point for noget som jeg ikke har brug for. Men alligevel mange tak for alle jeres svar, det sætter jeg pris på og jeg håber at I vil hjælpe mig en anden gang selvom jeg afviste dette svar.

Mange gange unskyld

Mikkel Clemmensen
Avatar billede bjk Nybegynder
25. august 2000 - 19:13 #9
Hvis du fortæller hvorfor de er afvist så har folk også en mulighed for at komme med en bedre løsning :)
Avatar billede vlamik Nybegynder
01. november 2000 - 19:46 #10
Jah, det var jo sådan at jeg lige stødte på SynEdit, og da det løste alle mine problemer ja så... Jeg har ikke haft meget tid på det seneste og det var derfor at jeg ikke kunne svare så hurtigt. Nu lukker jeg spørgsmålet.